Mezi recepty, díky kterým můžete rychle shodit nadbytečné kilogramy, patří tukožroutská polévka na hubnutí. Právě z toho důvodu jsme se rozhodli, že vám ji představíme, vysvětlíme způsob přípravy, a nezapomněli jsme ani na její výhody a nevýhody, jakož i přesný návod, jak „tukožroutskou dietu“ držet.

Hlavní princip tukožroutské polévky

Dieta je založena na konzumaci tukožroutské polévky, která je v průběhu týdne doplněna některými povolenými potravinami, jak zjistíte z dalšího textu. Současně existuje velká skupina jídel, které během tukožroutské diety nesmíte konzumovat! V podstatě se jedná o výrazné omezení kalorií, díky kterému by měl začít výdej kalorií převyšovat příjem, čímž dojde ke snižování tělesné váhy.

Výhody a nevýhody tukožroutské diety

Jedna výhoda

  • 6 kg za týden – tukožroutská polévka má jedinou a hlavní výhodu, kterou je rychlé zhubnutí, jenž může během 1 týdne atakovat hranici až 6 kg! To je rozhodně velké číslo, které můžete úspěšně využít například tehdy, pokud se potřebujete napasovat do nějakého oblečení pro konkrétní společenskou akci.

Více nevýhod

  • Jojo efekt – v případě této tukožroutské rychlé diety je velké riziko jojo efektu, pokud se po týdnu vrátíte k původnímu stravovacímu stylu. Vyhráno nemáte ani v případě, že se pokusíte o lepší životní a stravovací návyky. Ovšem jestliže přidáte fyzický pohyb, neměly by se kilogramy vrátit zpátky, nebo maximálně jenom část z nich.
  • Nedostatek živin – specifický výběr potravin může způsobit, že byste mohli začít trpět nedostatkem vitaminů a minerálů. To platí zejména tehdy, pokud jste se i před dietou nestravovali nejlépe, a stav důležitých látek je na hraně.
  • Týden bez alkoholu – pokud nedokážete vydržet 7 dnů bez alkoholu v jakékoliv formě a množství, tak pro vás není tukožroutská polévka vhodná.

Kdo by se měl diety vyvarovat

  • těhotné ženy
  • kojící ženy
  • nemocní lidé
  • lidé v rekonvalescenci a po operacích
  • děti
  • lidé s podvýživou

Jestliže patříte do některé z výše uvedených skupin, a přesto chcete tukožroutskou polévku vyzkoušet, poraďte se nejprve se svým ošetřujícím lékařem.

Recept na tukožroutskou polévku

Ingredience: 6 větších cibulí, 5 rajčat, 2 zelené papriky, 1 celerová nať, 1 zelí, 1 zeleninový bujón, bylinky

Zeleninu nakrájíme na drobno a 10 minut prudce vaříme, pak pokračujeme klidným varem do měkka. Poté přidáme rozmačkaná rajčata, a mírně vaříme 20 minut. Trochu osolíme, opepříme, dochutíme bylinkami a vhodíme zeleninový bujon. Bylinky jsou nejlepší čerstvé, ale je možno použít i sušené.

Jídelníček s tukožroutskou polévkou den po dni

  1. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, jakékoliv ovoce mimo banánů, černý neslazený čaj, neslazená káva a voda.

  2. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, zelenina mimo fazolí, hrášku a kukuřice. Můžete vyzkoušet i konzervovanou zeleninu, ale bez různých přísad.

  3. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, zrovna tak zelenina a ovoce.

  4. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, 3 banány, 1 – 2 litry nízkotučného mléka, a hodně čisté neslazené vody.

  5. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, 30 dkg vařeného libového hovězího masa, 6 čerstvých rajčat. Důležitý je dostatečný příjem neslazených tekutin.

  6. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, zelenina (hlavně se zelenou natí), vařené libové hovězí maso.

  7. den: tukožroutská polévka v neomezeném množství, nesolená rýže, neslazený ovocný džus, zelenina.

Jiné potraviny ani nápoje nesmíte během 7 denní diety konzumovat, a vždy je nutné sníst tukožroutskou polévku, a to i tehdy, pokud vám již „poleze i ušima“.

Tukožroutská polévka shrnutí

Určitě s námi po přečtení našeho článku souhlasíte, že tukožroutská polévka na hubnutí je jednoduchá na přípravu, a ani ostatní jídelníček na týden není složitý. Proto dietu klidně vyzkoušejte, ale pamatujte na to, že trvalé zhubnutí zajistí jedině zdravý jídelníček, který si můžete sestavit buď sami, nebo vám s tím rádi pomůžou zkušení odborníci na výživu.