Tepová frekvence pro spalování tuků

1 Hvězdička2 Hvězdičky3 Hvězdičky4 Hvězdičky5 Hvězdiček (1 hlasů, průměr: 5,00 z 5) - Hlasujte!
Nahrávám...

Pokud chcete zvýšit svou tepovou frekvenci pro spalování břišního tuku, zaměřte se na aerobní cvičení. Tato cvičení způsobí, že vaše srdce bije rychleji a žádá vaše svaly, aby vyvinuly spousty energie v krátkém množství času. Sledování své tepové frekvence je cenný nástroj při hubnutí, protože jinak je velmi těžké určit, zda cvičíte dostatečně intenzívně a spalujete tuky. To je důvod, proč je tepová frekvence pro spalování tuků tak důležitá.

Doporučené množství cvičení

Asociace pro srdeční zdraví navrhují 150 minut cvičení mírné intenzity týdně nebo 75 minut intenzívního cvičení týdně pro podporu dobrého zdraví. Tím, že zvýšíte úroveň své aktivity, zároveň zvýšíte množství kalorií, které za den spálíte – a to vám pomůže spálit i tuk kolem břicha.

Nebezpečný břišní tuk

Nebezpečný břišní tuk se skládá ze dvou částí: z podkožního a viscerálního tuku. Podkožní tuk je ten, který je těsně pod kůží, tedy ten, který můžeme vidět. Ten ale není tolik nebezpečný jako tuk viscerální. Viscerální tuk je skrytý, nachází se kolem orgánů (srdce, játra, ledviny), má za úkol chránit orgány před otřesy například při chůzi. Avšak je-li viscerálního tuku velké množství, dostává se i dovnitř orgánů a způsobuje různé nemoci – srdeční onemocnění, diabetes 2. typu, vysoký krevní tlak či mrtvici.

Jak se zbavit viscerálního tuku?

Činnosti, které zvyšují tepovou frekvenci, jako je plavání, cyklistika, běh nebo chůze po schodech, vám pomohou více se potit a zvyšují spalování kalorií. Toto zvýšené spalování kalorií pomáhá vašemu tělu zbavit se viscerálního tuku v okolí orgánů.

Výpočet maximální srdeční frekvence

Pohybové aktivity způsobují, že vaše srdce bije při různých rychlostech – v závislosti na intenzitě cvičení. Běh způsobí, že vaše srdce bije rychleji než při chůzi. Pokud půjdete s nákupem do schodů, vaše srdce bude bít rychleji, než když půjdete ze schodů s prázdnou. Pokud chcete vědět, jestli cvičíte dostatečně intenzívně, je třeba vědět, jak vypočítat svou maximální tepovou frekvenci.

Jednoduchý výpočet

Výpočet maximální tepové frekvence není nic složitého. Stačí odečíst svůj věk od čísla 220. Pokud jste čtyřicetiletá žena, vaše maximální tepová frekvence je 180 tepů za minutu (220 – 40 = 180). Pokud jste padesátiletý muž, vaše maximální tepová frekvence bude 170 tepů za minutu (220 – 50 = 170).

Procenta vašeho maxima

Jakmile znáte svou maximální tepovou frekvenci, budete lépe schopni určit intenzitu svého cvičení. Vaše cvičení je mírné, pokud vaše tepová frekvence zůstává mezi 50 – 70 % vašeho maxima. U padesátiletého muže to znamená 85 až 120 tepů za minutu. Intenzívní cvičení znamená dosažení 70 – 85 % vašeho maxima.

Začněte pomalu a časem se zlepšujte

Zvýšení intenzity cvičení na tepovou frekvenci vyšší než 70 % znamená větší spálení kalorií. Nicméně začít hned takto intenzívně není dobrý nápad. Nejprve byste se měli zaměřit na to, abyste dosáhli 50 % své maximální tepové frekvence a zvolna, v průběhu několika týdnů, tuto sazbu zvyšovat. Pokud začnete příliš rychle, může to vést ke ztrátě motivace, k brzkému vyhoření nebo ke zranění.

Interval cvičení pro odbourávání tuků

Jakmile si zvyknete na větší výkon a vaše srdce je silnější, můžete zintenzívnit svůj trénink. Vysoko intenzívní intervalové cvičení je skvělý způsob jak nastartovat svůj metabolismus, zapnout reakce spalování tuků v těle a nakonec se zbavovat tuku v břiše. Tento styl tréninku dosáhnete, pokud budete rotovat mezi cvičeními. Dobrý způsob, jak toho dosáhnout je 30 sekund cvičení na vysoké úrovni intenzity, jako je například sprint, a 60 sekund výkonu při nižší intenzitě, jako je například chůze.

Vydržte

Každé začátky jsou těžké, a tak pro vás může být obtížné počítat svou tepovou frekvenci v průběhu cvičení. Můžete si ale pořídit speciální přístroj, který bude vaši tepovou frekvenci počítat za vás. Je to velmi užitečná věcička. A navíc, když investujete do takového přístroje, budete více motivováni k tomu, abyste vydrželi a pokračovali s cvičením.


Tepová frekvence pro spalování tuků