Cvičíte a omezujete se v jídle a přesto nehubnete? Tyto superpotraviny vám pomohou shodit

1 Hvězdička2 Hvězdičky3 Hvězdičky4 Hvězdičky5 Hvězdiček (2 hlasů, průměr: 5,00 z 5) - Hlasujte!
Nahrávám...

Chcete zhubnout a nejde vám to tak rychle, jak jste si představovali? Je velmi důležité pravidelně cvičit a zdravě se stravovat. Jedině kombinací obojího můžete dosáhnout cíle, tedy optimální hmotnosti. Jenže v některých případech to nestačí. Mnoho lidí v takovém případě volí dvě řešení: Buď sáhne po radikální dietě ohrožující jeho zdraví, anebo prostě hubnutí vzdá. To je ovšem škoda. Pokud ale zařadíte do jídelníčku superpotraviny, může se to změnit.

Cenná látka ze schránek mořských živočichů

Mezi zmiňované superpotraviny patří chitosan. Že jste o této látce dosud ještě neslyšeli? Nevadí, stručně vám ji představíme. Jde o vlákninu pocházející ze schránek mořských korýšů. Vznikla tak, že v 70. letech 20. století řada zemí zakazovala házet schránky korýšů zpátky do moře, a proto se hledalo jejich využití. Schránky mořských živočichů obsahují chitin, z něhož se získává chitosan. Ten obsahuje polysacharid s kladným nábojem, který má mimořádné vazebné schopnosti.

Chitosan účinně váže tuky

Tajemství pozitivního působení chitosanu na shazování přebytečných kilogramů tkví v tom, že na sebe váže tuky z potravy. Chitosan se proto užívá vždy před jídlem, jedině tak má maximální efekt – dokáže na sebe navázat tuky z jídla ještě dříve, než je lidské tělo začne zpracovávat. Výhodou je, že umí zpracovat množství tuků, které odpovídá až šestinásobku jeho váhy a navíc se k lidskému tělu chová mimořádně šetrně. Dalším pozitivním efektem je, že váže i těžké kovy.

Jak docílit synergického efektu při hubnutí?

Je ale dobré doplnit chitosan i dalšími superpotravinami. Synergický efekt při shazování tak bude ještě vyšší. Jaké superpotraviny máme na mysli?

  • Pravidelné pití zeleného čaje v množství 4-5 šálků denně brání ukládání břišního tuku díky vysokému obsahu antioxidantů katechinů.
  • Spalovat tuky pomáhá například i grapefruit, který obsahuje hodně vlákniny, což pomáhá při trávení a zároveň snižuje hladinu inzulínu v krvi. Pozor ale na konzumaci grapefruitů při užívání některých léků, mohou ovlivňovat jejich hladinu v krvi a tím pádem i výsledné účinky – je třeba vše konzultovat s lékařem.
  • Pokud vás honí mlsná, dopřejte si ořechy nebo mandle, které vám dodají vlákninu i omega-3 mastné kyseliny. Mimochodem vůbec nejvydatnějším zdrojem těchto zdravých kyselin je losos.
  • Vynikající jsou také fazole a čočka. Hitem jsou obzvláště černé fazole, které vynikají obsahem vlákniny, kyseliny listové, antioxidantů, ale zejména proteinů. Právě díky posledně jmenovanému umí vegetariánům nahradit proteiny obsažené v mase.
  • Ovesné vločky jsou rovněž nutričně mimořádně hodnotné. Obsahují velké množství vlákniny a škrobů, díky tomu zasytí na dlouhou dobu a nekolísá vám hladina cukru v krvi.

Náš TIP: Podívejte se na další přírodní pomocníky v hubnutí


Cvičíte a omezujete se v jídle a přesto nehubnete? Tyto superpotraviny vám pomohou shodit