Na internetu si můžeme najít spoustu návodů a diet, které nám budou radit, jak zhubnout. Některé z nich ale mohou být hazard se zdravím (jedná se zejména o tzv. „rychlé“ diety, kdy v rámci týdne shodíte až 5 kg). Program STOP – Stop obezitě se řadí ke zdravým dietám, které vám poskytnou návod, jak zhubnout a jak si svou novou váhu dlouhodobě udržet. Nejedná se o dietu, ale o změnu životního stylu.

Program STOB

V rámci tohoto programu se naučíte, jak zdravě hubnout. Hubnete pozvolna, naučíte se, kde ve stravování nedělat obvyklé chyby, zjistíte, proč vaše dosavadní diety nefungovaly a budete si umět sestavit svůj jídelníček. V rámci tohoto programu si můžete objednat knihu, kde se dozvíte všechny základní informace. Další informace můžete získávat z různých kurzů (ať už klasických nebo on-line). V rámci STOB vás pořád někdo vede, máte kontrolu nad tím, co jíte.

Kniha: Já zhubnu zdravě a natrvalo

V této stěžejní knize najdete podrobný návod, jak zhubnout a cvičit po dobu 12 týdnů. V rámci tohoto období byste měli pochopit, jak fungují zásady zdravého životního stylu a po skončení dvanáctitýdenního kurzu si tak budete umět naplánovat svůj vlastní program. Naučíte se také, jaké potraviny nakupovat, a jakým se naopak vyhnout.

Stravování

Stravování je velmi podobné krabičkové dietě. Jíte 3 až 5 krát denně, podle toho jak vám to vyhovuje a jak máte hlad. Tři základní jídla jsou snídaně, oběd a večeře, mezi ně můžete přidat dvě svačiny. Vybíráte potraviny s nízkým glykemickým indexem (GI), které vás zasytí na delší dobu, jsou totiž tráveny postupně. Navíc se vám po jídle s nízkým GI příliš nerozhodí hladina cukru v krvi.

Cvičení

Zhubnout se dá i bez cvičení, jen s pomocí úpravy jídelníčku, avšak pro celkové tělesné zdraví je vhodné začít cvičit. Tento program doporučuje HIIT (hodně intenzívní intervalové cvičení), které je založené na tom, že cvičíte v intervalech, které střídáte s pauzou. Spalujete tak více tuku za kratší dobu, a to dokonce i po skončení cvičení.

Výhody STOB

  • Naučíte se zdravě stravovat.
  • Hubnutí je bezpečné a zdravé.
  • Jíte zdravě, to znamená, že se můžete těšit lepšímu zdraví.
  • Pokud budete zásady dodržovat, vyhnete se jo-jo efektu.
  • Výhoda dozoru odborného poradce.

Nevýhody STOB

  • Hubnutí je pomalé.
  • Nutná silná vůle.
  • Nutná změna životního stylu.
  • Pořád je se co učit, pokud programu propadnete, budete kupovat stále nové a nové knihy a kurzy.
  • Vysoké množství lidí, kteří se dle programu přestali řídit a opět nabrali shozená kila zpět.

Recenze uživatelů

Pozitivní recenze:

Uživatelé si pochvalují zejména to, že se naučí, jak se správně stravovat, a také zjistí, jaké potraviny mají nakupovat. Významné je pro ně také to, že se například na kurzech setkají s jinými lidmi, kteří mají stejný cíl jako oni – zhubnout, a mohou se tak vzájemně podpořit, vyměnit si informace a najít si i nové přátele.

Negativní recenze:

Nevýhodou kurzů, jak někteří účastníci uváděli, byla propagace kosmetických značek a lymfodrenáže. Otázkou je, nakolik účastníci spojí teoretické znalosti s praxí. Jedna uživatelka si stěžovala, že ačkoli dodržovala přesně všechny instrukce, hubnout se jí nedařilo. Lektorka nebyla schopná jí vysvětlit, kde je problém.

Závěr

Program STOB – Stop obezitě je založen na tom, že učí lidi zdravě žít a stravovat se. Měla by vám stačit jediná kniha s programem na 3 měsíce, abyste pochopili, jaké jsou principy zdravého životního stylu. Potom už budete schopni tvořit si svůj program. Informace si můžete osvěžit na velkém množství kurzů, které STOB pořádá. Důležité je stravovat se prostřednictvím toho, co jste se naučili napořád, abyste kila opět nenabrali.