Každého člověka, který se alespoň trochu zajímá o cvičení nebo snížení nadbytečných kilogramů určitě napadla otázka, zda stepper a hubnutí jdou k sobě a jakým způsobem stroj používat. Právě základní pravidla při cvičení na stepperu vám přináší náš článek, ve kterém se také dočtete, jak se stepperem zhubnout a na co si dávat pozor.

Co je stepper

Jedná se o posilovací stroj, který simuluje chůzi do schodů, což umožňuje zlepšovat celkovou fyzickou kondici, hubnout a posilovat zejména lýtkové, stehenní a hýžďové svaly. Každý stepper by vám měl spočítat výdej kalorií, celkový počet kroků, počet kroků za minutu, dobu stráveného času na stepperu a nejlépe umožnit i sledování frekvence tepu (bez této funkce se případně můžete obejít, jelikož si lze pořídit přenosný měřič frekvence tepu, umístěný např. přímo na hodinkách). Pokud není stepper těmito funkcemi vybavený, je vhodnější si pořídit lepší model, neboť díky zmíněným funkcím budete mít mnohem lepší přehled o vašem cvičení.

4 obecná pravidla cvičení na stepperu

  • Výška kroků – pokud je váš stepper vybavený dostatečnou regulací výšky kroků, můžete tím řídit rozsah svalů, jenž se do cvičení zapojují.
  • Odpor kroků – odpor pro kroky je další regulátor toho, jak je cvičení na stepperu náročné. Pamatujte, že zejména v začátcích a také při hubnutí může být nižší stupeň odporu v kombinaci s delší dobou cvičení efektivnější, než opačná varianta.
  • Postoj na stepperu – důležité je stát na stepperu nejenom zpříma, což umožňuje zapojení hýžďového svalstva, ale také v průběhu cvičení několikrát postoj změňte, aby došlo ke změně úhlu při využití jednotlivých svalů.
  • Madla stepperu – nezapomínejte, že madla jsou určené k vaší rovnováze a nikoliv jako ulehčení cvičení!

Jak cvičit na stepperu při hubnutí

  • Cvičte na lačno – přestože se ráno nikomu cvičit příliš nechce, měli byste vědět, že cvičení hned po probuzení na lačno je nejefektivnější způsob jak spálit maximum podkožního tuku. Organismus je po spánku hladový a pokud před cvičením nedostane energii z jídla, donutíte ho ji získat z tukových zásob.
  • Nejméně 30 minut – aby mělo cvičení na hubnutí adekvátní efekt, musíte cvičit nejméně 30 minut.
  • Pozor na tep – během cvičení si hlídejte správnou tepovou frekvenci, která by neměla přesáhnout 70% maxima, přičemž maximální tepovou frekvenci spočítáte tak, že od čísla 220 odečtete váš věk.
  • Pravidelnost – dalším klíčovým faktorem je pravidelné cvičení na stepperu, což znamená cvičit 3x v týdnu tak, aby si mezi jednotlivou fyzickou zátěží mohlo tělo 1 den odpočinout.

Při snižování tělesné nadváhy je důležité upravit jídelníček, protože pokud se budete stravovat nezdravým způsobem s přemírou cukrů, tuků, soli a dalších nevhodných látek, tak výsledky hubnutí budou mizivé nebo žádné. Zapomenout byste neměli ani na celkovou úpravu příjmu kalorií, kdy výdej kalorií při cvičení a běžných denních aktivitách by měl převažovat nad jejich příjmem z potravin a nápojů.

Pozor na levné steppery

V případě, že to myslíte s hubnutím vážně, měli byste dobře vybírat, jaký stepper si koupíte. Platí totiž obecné pravidlo, že steppery kolem 1 – 2 tisíc Kč jsou většinou vhodné spíše pro občasné cvičení, než pro pravidelnou a dlouhodobou zátěž. Důležitá je i kvalita konstrukce, zejména pokud vaše tělesná váha dosáhla vysokých hodnot. Samozřejmě to neznamená, že drahý stepper znamená vždy kvalitní výrobek, proto byste před nákupem stepperu měli důkladně pročíst různé recenze a zkušenosti zákazníků ke konkrétnímu výrobku o kterém uvažujete.

Hubnutí se stepperem závěr

Věříme, že za pomoci našeho článku zahrnete stepper do vašeho cvičebního plánu za účelem snížení nadváhy, jelikož stepper a hubnutí k sobě neodmyslitelně patří. Nyní nám nezbývá než vám popřát dostatek síly, vytrvalosti a úspěšné hubnutí!