Každý zájemce o hubnutí touží po tom, aby se nemusel dlouho trápit a co nejdříve se zbavil nadbytečných kilogramů. My vám ukážeme, že rychlé hubnutí je dosažitelné prostřednictvím různých diet, ale má svoje rizika, které byste neměli přehlížet.

S jakými dietami lze rychle zhubnout

Rýžová dieta

Vzhledem k tomu, že rýže je snadno dostupná a není finančně nákladná, může tuto dietu vyzkoušet úplně každý, kdo chce zhubnout během 5 – 10 dnů až 5kg tělesné váhy, což rozhodně není málo. Základním principem rýžové diety je konzumace rýže, jejíž denní spotřeba by neměla překročit 220g, přičemž je potřeba si jídlo rozdělit do 5 menších porcí v pravidelných intervalech. První den diety se jí pouze vařená nesolená rýže a v dalších dnech ji můžete obohatit o malé množství libového kuřecího nebo krůtího masa, maso je možné zaměnit za zeleninu. Součástí dietních opatření je kvalitní pitný režim, což znamená denně vypít alespoň 3 litry čisté neperlivé vody, případně bylinkových neslazených čajů.

Ananasová dieta

Další možností, jak zhubnout až 5kg během pouhého 1 týdne, je ananasová dieta. Celý princip diety je postavený na tom, že po všechny dny budete konzumovat jenom ananas a pít čistou neperlivou vodu. Během dne byste měli vypít až 3l čisté neperlivé vody a sníst 2 – 3kg ananasu, přičemž tuto porci si rozdělte do 5 – 6 menších denních dávek. Ananas můžete jíst syrový, pít jako ovocnou šťávu, případně si ho můžete opéct nebo ogrilovat, ovšem bez oleje.

Melounová dieta

Oblíbený meloun nabízí možnost rychlého hubnutí, jelikož během 6 dnů můžete shodit až 6kg vaší tělesné váhy. Ani v tomto případě melounová dieta nepřekvapí, protože se skládá hlavně z melounu, ovšem jídelníček si občas můžete zpestřit nízkotučným bílým jogurtem, libovou šunkou nebo nesolenou rýží. Navzdory tomu, že melouny obsahují hodně vody, se snažte denně vypít co nejvíce čisté vody, která podpoří očištění organismu a hubnutí.

Hlavní rizika rychlého hubnutí

  • Rozhození metabolismu – u rychlých diet hrozí, že organismus zareaguje výstražným signálem, kterým je zvýšené ukládání tuků kvůli zásobám energie na horší časy, což je i jeden z faktorů ovlivňujících metabolismus odpovídající za spalování tuků.
  • Jojo efekt – obrovským rizikem rychlých diet je velmi rychlý návrat původní tělesné váhy, obvykle i s několika kilogramy navíc, což způsobuje návrat k původnímu stravování.
  • Voda místo tuků – pokud hubnete rychleji než 0,5 – 1kg za týden, je velmi pravděpodobné, že se váš organismus zbavuje spíše vody, než samotných tuků a nejedná se tedy o trvalé a kýžené hubnutí.
  • Zdravotní problémy – při opakovaných nebo delších extrémních dietách hrozí, že lidskému tělu začnou chybět některé důležité vitaminy, minerály či další látky, což se může projevit různými chorobami, ať již v krátkodobém nebo dlouhodobém horizontu.

Co můžete udělat pro zdravé hubnutí

Elementárním základem je změna životního stylu, což zahrnuje pravidelné cvičení a změnu jídelníčku. Přitom právě změna jídelníčku bývá častým „kamenem úrazu“, protože zájemci o hubnutí nedokážou správně vyhodnotit svoji situaci a ani nemají dostatečné znalosti, které by jim umožnili sestavit správný jídelníček pro hubnutí. Naštěstí existuje elegantní řešení, jakým jsou profesionální výživoví poradci, kteří dokážou zohlednit všechny vaše aktuální potřeby, podle kterých vám doporučí jídelníček na míru. Mezi nejúspěšnější dietetická centra patří NATURHOUSE, který má svoje centra po celé republice a působí ve více jak 40 zemích světa.

Rychlé hubnutí shrnutí

Podle našeho názoru je představa rychlého hubnutí velmi matoucí, jelikož různé rychlé diety přinášejí mnohem více rizik, než příznivých výsledků. Proto bychom vám spíše doporučili trpělivý přístup za pomoci odborníků na výživu, než pokoušet osud a dostat se do nekonečné spirály diet a následných jojo efektů.