Říká se, že skupina tibetských mnichů před více než dvěma tisíci lety odhalila tajemství fontány mládí. Základem je speciální technika – Pět Tibeťanů cvičební sestava. Jedná se o pět jednoduchých cvičení, které zvládne kdokoliv. Tato technika se podobá formě tibetské jógy, protože klade velký důraz na sekvenci pohybu.

Sedm čaker

Kolem Pěti Tibeťanů existuje koncept, že tělo pracuje kolem sedmi čaker – sedmi psychických vírů, které pracují tak, aby bylo lidské tělo zdravé. Jak stárneme, točení těchto čaker se zpomaluje a naše tělo nefunguje tak, jak je to správné, což vede ke stáří a k nemocem. A právě provedením Pěti Tibeťanů budete moci tyto čakry převést opět na normální úroveň, která přivede tělo zpět do rovnováhy. Výsledkem bude to, že se budete cítit a vypadat mladší a vaše tělo bude zdravé.

Umístění čaker

Sedm čaker se nachází v celém těle. Dvě z nich jsou umístěny v různých místech v oblasti mozku. Jedna se nachází v oblasti krku a jedna v oblasti jater. Jedna je také v oblasti reprodukčních orgánů těla – její umístění se liší v závislosti na tom, zda jste muž nebo žena. Zbývající čakry jsou v každém kolenu. Cvičební sestava Pět Tibeťanů byla sestavena pro podporu kompletní a zdravé rovnováhy mezi sedmi různými místy lidského těla.

Jak cvičební program funguje?

Tento cvičební plán byl vyvinut s cílem zahrnout 21 různých pohybů nebo cvičení do pěti základních jednoduchých cviků. Na 21 takových pohybů byste běžně potřebovali aspoň hodinu času, avšak tibetští mniší přišli na to, jak je provést za dvacet minut. Toto pojetí je ideální pro náš dnešní hektický svět. Skutečnost, že technika Pěti Tibeťanů trvají tak málo času a mohou být prováděny kdekoliv, znamená, že tato technika je vhodná pro každého.

Kdy cvičit Pět Tibeťanů?

Nejlepší způsob, jak provádět tato cvičení je ten, že si každý den naplánujete konkrétní čas, kdy můžete cvičit. Předpokládá se, že budete cvičit až třikrát denně, abyste pocítili přínosy, které program přináší. Navrhovaný počet opakování každého cvičení je dvacet jedna. Možná, že nebudete moci provádět tolik opakování hned na začátku, ale to nevadí. Začněte se třemi opakováními každého cviku a každé tři dny počet navyšujte.

Cvičební sestava Pět Tibeťanů

Níže je uveden stručný popis toho, jak se každé jednotlivé cvičení (obřad) Pěti Tibeťanů provádí.

Cvičení (obřad) jedna

Jedná se o točící se cvičení, kde máte ruce horizontálně a točíte se zleva doprava – dokud nedostanete závrať, maximálně však jednadvacetkrát. To způsobuje urychlení víru čaker.

Cvičení (obřad) dva

Jedná se o zdvíhání nohou se zapojením dýchací techniky. Toto cvičení stimuluje trup těla.

Cvičení (obřad) tři

Obecně se nazývá velbloud. Klečíte a přitom ohýbáte hlavu dozadu. To pomáhá vytáhnout energii z břišní části vašeho těla, kde začíná život.

Cvičení (obřad) čtyři

Sedíte na hýždích s nohama nataženýma před sebou. Na dlaních, které jsou položené na zemi vedle hýždí, nesete svou váhu – zvednete zadek nahoru. To vytvoří tok energie z oblasti třísel dolů na celé nohy.

Cvičení (obřad) pět

Toto poslední cvičení Pěti Tibeťanů začíná v pozici kliku, ale místo toho, abyste šli dolů, je třeba, abyste zvedli svůj zadek nahoru a vytvořili tak pomyslné písmeno U. Poté tělo opět dejte dolů, hlavu tlačte ven.

Přínosy Pěti Tibeťanů

Cvičební sestava Pět Tibeťanů slibuje mladší vzhled a zdravější tělo. Mnoho lidí tvrdí, že s pomocí těchto cviků se mladě cítí, a také vypadají mladší. Jejich kůže je zdravější a jejich vlasy jsou hustší. Mají také více energie. Mnozí se také díky tomuto cvičení zbavili bolestí, které zažívali po mnoho let. Jiní říkají, že tyto rituály jim daly jasnější mysl a lepší duševní zdraví. Zlepšil se jejich sluch i zrak a také paměť.

Fontána mládí

Tato starodávna technika tibetských mnichů byla znovuobjevena i nám, západní civilizaci. Protože je jednoduchá a časově nenáročná, může ji s trochou snahy provádět každý – bez ohledu na věk. Přínosy této cvičební techniky mohou být pravdivé – pokud tomu nevěříte, i tak byste tento souhrn cvičení měli zkusit. Vždyť trocha cvičení ještě nikomu neuškodila…