Ovesná kaše z vloček by neměla chybět na stole žádného milovníka kvalitního a zdravého jídla. To samé platí pro zájemce o hubnutí. Proč tomu tak je a jak kaši nejlépe připravit?

Co obsahuje ovesná kaše z vloček

  • bílkoviny
  • nenasycené mastné kyseliny
  • vitamíny B1, B6 a E
  • železo
  • draslík
  • vápník
  • fosfor
  • lecitin
  • a jiné

Jak ovesná kaše z vloček pomáhá

  • podporuje trávení
  • reguluje hladinu krevního cukru
  • pomáhá bojovat proti ukládání tuků
  • omezuje pocit hladu
  • reguluje krevní tlak
  • snižuje hladinu škodlivého cholesterolu
  • jedná se o dobrou prevenci kardiovaskulárních chorob
  • a mnoho dalšího

Jaké mají ovesné vločky nutriční hodnoty

Ve 100g ovesných vloček je přibližně 370kcal, 60g komplexních sacharidů, 13g bílkovin a 7g tuků. Ovesná kaše z vloček proto může být součástí dietního jídelníčku. Jen nesmíte zapomenout, že různé další ingredience můžou proces hubnutí narušit. Typicky se jedná o med, cukr, zralé a sladké ovoce apod. Podobné přísady totiž obsahují vysoký obsah kalorií a většinou i cukrů. To vše je ovšem při redukčních dietách zakázáno nebo sníženo na minimum. Z toho důvodu při přípravě ovesné kaše vždy myslete na to, co do ní přidáváte.

2 základní recepty na ovesnou kaši z vloček

Ovesnou kaši z vloček jde připravovat buď za pomoci vaření nebo speciálním postupem bez vaření. Tyto recepty lze následně obohacovat různými přísadami. Jejich alternativy uvádíme níže v textu.

Samostatnou kapitolou jsou instantní ovesné vločky, na které se jenom nalije horká voda nebo teplé mléko. Tento druh výrobků koupíte v každém supermarketu v několika provedeních, jenž se liší podle přísad (např. s borůvkami, jablky apod.).

Ovesná kaše se skořicí a jablky

Ingredience: ovesné vločky, jablka, rozinky, mletá skořice, mléko, voda

Příprava: do hrnce dejte 1 díl ovesných vloček a 1 díl vody. Nechte vločky nabobtnat a přidejte 1 díl mléka. Jablko omyjte, zbavte jadřince a stopky. Nakrájejte ho na kostičky a přidejte do hrnce. Dále dejte do hrnce rozinky a mletou skořici. Uveďte k varu a vařte tak dlouho, než bude kaše dostatečně hustá ke konzumaci.

Jestliže se snažíte zhubnout, použijte nízkotučné mléko a vynechte rozinky.

Tip: Tuto ovesnou kaši z vloček lze připravovat na mnoho způsobů. S různými druhy ovoce, ale třeba také jenom s kmínem, chia semínky, bobulemi kustovnice čínské atd. Záleží na vašich chutích a co zrovna máte doma. Změnou složení se vám ovesná kaše neokouká a nebude zajídat.

Nevařená ovesná kaše z vloček s ovocem

Ingredience: 6 lžic ovesných vloček, 6 lžic mléka, 9 lžic jogurtu, 2 lžičky chia semínek, 25 % naplněného hrnku ovoce, sklenice se šroubovacím víčkem

Příprava: všechny ingredience s výjimkou ovoce dejte do sklenice, která by měla být naplněna ze 4/5. Sklenici uzavřete a protřepte. Potom sundejte víčko a doplňte ji vybraným ovocem. Sklenici znovu uzavřete a dejte na 12 hodin do lednice. Následně je můžete konzumovat. Nevařená ovesná kaše vydrží v lednici okolo 2 dnů.

Vhodné ovoce: jablka, hrušky, borůvky, banány, maliny, mandarinky, ananas, broskve, meruňky, švestky a další.

Tipy: Ačkoliv je možné připravit nevařenou ovesnou kaši s celých ovesných vloček, ještě lepší jsou ovesné vločky drcené. Ty totiž mnohem rychleji a lépe nasáknou. Při redukčních dietách používejte nízkotučné mléko a nízkotučný jogurt.

Dalším tipem jsou různé dochucovací přísady. Můžete použít skořici, kakao, med, cukr, zázvor, marmelády apod.

Ovesná kaše z vloček shrnutí

Ovesná kaše z vloček se čím dál více prosazuje i v české kuchyni. To je jedině dobře, protože typická česká jídla nepatří zrovna mezi ty nejzdravější. Ovesné vločky to můžou změnit. Zejména když je lze konzumovat také během hubnutí, i když s určitými omezeními. Ty se vztahují zejména na další příměsi.