Ketonová dieta – recenze, diskuze a zkušenosti

Mnoho zájemců o hubnutí si myslí, že Ketonová dieta je skvělým prostředkem na hubnutí. S námi se dozvíte, zda tomu tak opravdu je, na jakém principu dieta vlastně funguje, jaké jsou její výhody a nevýhody. Čtěte dále!

Ketonová dieta-recenze

Jak funguje ketonová dieta

Ketonová dieta se snaží využít stavu ketózy, což je stav organismu, do kterého se tělo dostane během 4 dnů dodržování speciálních dietních opatření. Ketóza funguje jednoduchým způsobem, při kterém tělu chybí energie z cukrů, takže mu nezbývá nic jiného, než ji začít čerpat z tukových zásob.

Abyste ketózy dosáhli, je nutné co nejvíce odbourat potraviny s obsahem sacharidů, přičemž denní dávka sacharidů, které je možné zkonzumovat, je limitována hranicí 50g. Jestliže tento princip dodržíte, měl by se stav ketózy dostavit nejpozději do 4 dnů od zahájení ketózové diety, což lze snadno poznat tím, že v dechu začne být cítit aceton. Po dosažení ketózy je nutné hlídat jídelníček, abyste nadále pokračovali v jídle bez sacharidů, v opačném případě by se tělo z ketózy „osvobodilo“ a dieta by přestala fungovat. To, že se stále nacházíte ve stavu ketózy, můžete zkontrolovat i za pomoci diagnostických proužků, jenž jsou běžně prodávány v lékárnách.

Jaké potraviny jsou u ketonové diety zakázané a které můžete konzumovat

Nejprve si představíme skupinu potravin, které jsou zakázané, jelikož v sobě obsahují hodně sacharidů, konkrétně:

  • luštěniny a obiloviny
  • pečivo a další výrobky z mouky
  • ovoce, sladká zelenina (hrášek, mrkev) a také brambory
  • sladkosti a pochutiny
  • alkoholické nápoje
  • káva

Pokud eliminujete potraviny s obsahem sacharidů, zbudou vám jídla, které můžete zařadit do jídelníčku v rámci Ketonové diety. Z toho také vyplývá, že není problém s produkty, jenž obsahují tuky nebo bílkoviny, vhodné jsou zejména mléčné výrobky, maso, ryby a vejce. Denní jídelníček je potřeba rozdělit až na 6 menších porcích po 2 – 3 hodinách v průběhu dne, dále je velmi důležité vypít 3l nejlépe neperlivé a neslazené čisté vody každý den.

Hlavní výhody ketonové diety

  • Pravidelné a menší porce jídla – vzhledem k tomu, že je doporučováno rozdělit jídlo do vícero denních menších dávek, je tím splněn základní předpoklad k hubnutí, navíc tento postup obsahují všechny zdravé diety a je součástí doporučení výživových specialistů.
  • Kvalitní pitný režim – každodenní pití 3l tekutin je prospěšné nejenom pro samotné hubnutí, ale také pro očistu organismu od různých škodlivých látek a zdraví celkově.
  • Dieta funguje – stav ketózy, pokud ho dosáhnete a udržíte, je pro snižování nadváhy téměř zaručeným prostředkem.

→ Zjistit více o Ketodietě ←

Hlavní nevýhody ketonové diety

  • Zácpa – relativně jednostranné zaměření jídelníčku může přivodit zácpu, která je pro lidský organismus nevhodná.
  • Cholesterol – zákaz ovoce a omezení zeleniny zvyšuje riziko nárůstu hladiny cholesterolu, čemuž přispěje i zvýšená konzumace masa. Vysoká hladina cholesterolu je jednou z hlavních příčin cévních a srdečních onemocnění.
  • Jojo efekt – protože Ketonová dieta nesplňuje požadavky na vyvážený a zdravý jídelníček, který by se mohl dodržovat po celý život, hrozí po jejím skončení rychlý návrat ztracených kilogramů a jak to tak bývá, může se objevit i nějaké to kilo navíc.
  • Nedostatek důležitých látek – pokud budete dietu držet dlouho, může se stát, že vašemu organismu začnou chybět některé vitaminy, minerály či jiné důležité látky. Proto pokud máte nějaké zdravotní problémy, konzultujte zahájení diety s vaším ošetřujícím lékařem, ale i v případě, že jste zcela zdraví, byste to neměli s délkou stavu ketózy přehánět.

Ketonová dieta závěr

Ketonová dieta se může stát velmi dobrým prostředkem ke snížení nadměrné tělesné váhy. Nyní máte možnost vyzkoušet prověřenou formu této účinné diety ve formě ketonové diety Ketofit.

→ Objednat Ketonovou dietu ←

Ketonová dieta – recenze, diskuze a zkušenosti


2 komentáře

  • michaela

    27.7.2017 at 14:05

    zdravím všechny,
    zaujala mě zmínka o kokosovém oleji.Já ráda ten olivový, lze nahradit?
    Ještě prosím jestli má někdo zkušenosti s houbami, vadí?
    díky moc

  • Alena Dlouhá

    30.4.2018 at 08:03

    Dobrý den,
    jsem již 14 dní v ketóze, jídelníček dodržuji striktně a mám 0,5 kg nahoře:-(((. Jak je to možné????
    Děkuji za odpověď