Sestavit správný jídelníček na hubnutí není nic složitého, ale přesto s tím má mnoho zájemců o snížení nadváhy problém. Z toho důvodu jsme pro vás připravili přehled jídel na celý týden, které pro vás můžou být dobrou inspirací, jak se během hubnutí stravovat. V následujícím textu se také dočtete základní principy hubnutí, kterých je potřeba se držet.

Hlavní zásady, které je potřeba dodržovat, abyste zhubli

  • Pitný režim – během hubnutí byste měli vypít nejméně 2,5l čisté neperlivé vody, což snižování nadváhy podporuje a navíc pomáhá při očistě organismu.
  • Zákaz alkoholu – většina alkoholických nápojů je vysoce kalorických a narušuje metabolické procesy, proto pokud snižujete tělesnou váhu, vyvarujte se alkoholu.
  • Pravidelný pohyb – bez fyzické aktivity se vám zhubnout nepodaří, nebo jenom velmi málo. Základem je cvičit 3x týdně vždy po dobu 1 hodiny, přičemž každý následující den byste měli organismu dopřát od intenzivního cvičení odpočinek.
  • Chůze – snažte se co nejvíce chodit, proto vynechte různé krátké popojíždění automobilem nebo hromadnou dopravou a místo toho svižně popojděte, velmi dobrá je i chůze do schodů místo používání výtahu.
  • Pozor na kalorie – aby nepřicházela vaše snaha vniveč, hlídejte si denní příjem kalorií, kterých by mělo být o něco méně, než jejich výdej, přičemž vám k tomu může pomoci níže uvedený vzorový jídelníček.

Hlavní zakázané potraviny

  • tučné maso
  • uzeniny
  • tučné ryby
  • tuky a oleje ( s výjimkou trošky olivového oleje)
  • bílé pečivo
  • sladkosti a slané pochutiny
  • slazené a kalorické nápoje
  • alkohol
  • tučné mléčné výrobky
  • tatarská omáčka, kečup, hořčice, majonéza a drezinky
  • obalovaná jídla (smažený sýr, řízek apod.)

Během přípravy jídel se snažte co nejméně solit a vyvarujte se grilování, smažení, pečení s tukem a pokud pijete čaj nebo kávu, neměli byste sladit, maximálně můžete využít umělé sladidlo.

Jídelníček na hubnutí pro 7 dnů

1. den

Snídaně: 60g ovesných vloček s malými kousky jablka

Svačina: 150g mrkvového salátu

Oběd: zeleninový salát s 50g kuřecího masa

Svačina: 1 nízkotučný bílý jogurt 120g

Večeře: 1 celozrnný rohlík a 10dkg libové šunky

2. den

Snídaně: 1 plátek celozrnného chleba namazaný lučinou

Svačina: 1 salátová okurka

Oběd: 150g pstruh připravený v páře s hlávkovým salátem

Svačina: 1 jablko

Večeře: 1 nízkotučný borůvkový tvaroh 120g a 1 celozrnná houska

3. den

Snídaně: 1 plátek tmavého chleba a 100g sýru cottage

Svačina: 2 meruňky

Oběd: kapsa z krůtích prsíček 100g plněná jablky, jako příloha 100g vařených brambor

Svačina: 1 nízkotučný jahodový jogurt 120g

Večeře: zapečená okořeněná cuketa 150g

4.den

Snídaně: 1 nízkotučný bílý tvaroh 120g

Svačina: okurkový salát

Oběd: dušená zeleninová směs 150g + 50g vařené jasmínové rýže

Svačina: 100ml kefíru

Večeře: vařený kuřecí plátek s mrkví

5. den

Snídaně: 1 celozrnný rohlík s pažitkovou pomazánkou

Svačina: ovocný salát ze 100g ovoce

Oběd: dušený pangasius 150g se 100g fazolí

Svačina: 1 bílý jogurt

Večeře: zapečené těstoviny s brokolicí (100g těstovin a 100g brokolice, bez smetany)

6. den

Snídaně: 60g ovesných vloček

Svačina: 3 celozrnné sušenky (např. Bebe, bez čokolády)

Oběd: vařené libové hovězí maso 100g a dušená zeleninová směs 100g

Svačina: 2 červené papriky

Večeře: 120g plodů moře s hlávkovým salátem

7. den

Snídaně: 1 nízkotučný broskvový tvaroh 120g

Svačina: 150g borůvek

Oběd: pečené kuře bez tuku se zeleninou (nejíst kůži a odstranit tuk)

Svačina: salátová okurka

Večeře: česneková pomazánka a 1 plátek celozrnného chleba

Jídelníček na hubnutí závěr

Představili jsme vám jídelníček na hubnutí, s jehož pomocí by se vám mohlo podařit zbavit nadbytečných kilogramů, ovšem je nutné dodržovat i další doporučení, které jsme výše uvedli. Přejeme vám, aby se vám hubnutí dařilo podle vašich představ!