Pokud nevíte, jak zhubnout tuk na břiše, my vám poradíme nejvhodnější přístup. Také se dozvíte, v čem se lidé nejčastěji mýlí a proč se ukládání tukových zásob v této části organismu vyvarovat.

Pozor na oblíbený mýtus

V oblasti hubnutí břicha panuje jeden hlavní mylný předpoklad, který může vést k velkému zklamání. Paradoxní přitom je, že tento omyl je na první pohled v souladu s logickým uvažováním. Ovšem pouze na první pohled. O co tedy vlastně jde?

Cviky na břicho jsou na hubnutí tuků v břišních partií prý nejlepší

Představa, že když budete cvičit břicho, začnete v této části těla hubnout, je bohužel mylná. Oblíbené sedy a lehy nebo jiné podobné cviky jsou optimální hlavně pro vypracování břicha. Tedy vyrýsování tzv. „pekáče“. Většího množství tuku vás ovšem zbaví jiné druhy cviků, jak se dozvíte dále v článku.

Jak na zhubnutí břicha

Základním předpokladem vedoucím ke zhubnutí břicha je komplexní přístup. Nejde si tedy říct, že se chcete zbavit jenom uloženého tuku v těchto tělesných partiích. Ke snižování nadváhy je nutné přistupovat globálním způsobem, což znamená v rámci celého těla. Jinak to prostě nejde!

Změna jídelníčku

Bez úpravy každodenní stravy a pitného režimu se u hubnutí neobejdete. Výjimkou tedy není ani zmenšení objemu pasu způsobeného nadměrným ukládáním tuků.

Pravidla jsou samozřejmě stejná, jako u běžného hubnutí. Snažte se omezit příjem vysoce kalorických jídel, cukrů, soli, tuků a alkoholu. Samozřejmostí je vhodný pitný režim. Ten zahrnuje vypití alespoň 2,5 l nejlépe neperlivé vody denně. Alternativou můžou být bylinné čaje.

Pokud si nebudete vědět rady, jaký jídelníček si sestavit, můžete navštívit výživového poradce. Ten by vám měl sestavit doporučení na míru.

Pohybová aktivita

Snižování nadváhy se bez pohybu rozhodně neobejde. Hýbat byste se měli jak s ohledem na celkové zlepšení kondice, tak na hubnutí. Když vás nejvíce zajímá oblast tukových polštářů na břiše, měli byste se zaměřit zejména na tyto aktivity:

  • jízda na kole nebo rotopedu
  • plavání
  • běhání
  • rychlá chůze
  • veslování

Z výše uvedeného jasně vyplývá, že nejdůležitější jsou aerobní aktivity. Ty totiž nejvíce podporují spalování tuků a také dobou funkci metabolismu. Úbytek tukových zásob bude probíhat ve všech částech těla. V některých rychleji, jinde pomaleji. Záleží na vaší typologii. Jinými slovy, jestliže se vám ukládá tuk nejvíce na břiše, musíte se vel,i pravděpodobně obrnit velkou dávkou trpělivosti.

Podpora hubnutí

Hubnout můžete také výběrem vhodných doplňků na snižování nadváhy. Vybírat můžete buď ze speciálních tablet na hubnutí nebo přírodních prostředků (např. jablečný ocet, zelené potraviny, acai berry).

Ovšem aby to nebyly vyhozené peníze, měli byste vědět, že doplňky stravy jsou pouhou pomocí, ale nikoliv spásou. Bez úpravy stravy a cvičení nic nezmůžou. Jejich hlavní vliv spočívá v:

  • omezení pocitu hladu
  • snížení hladiny cukru v krvi
  • pomoc proti únavě
  • detoxikace organismu
  • zlepšení funkce spalování tuků

Vždy ovšem záleží na konkrétním prostředku, neboť každý nabízí odlišné vlastnosti.

Zmínit musíme i užívání probiotik. Podle výzkumů se totiž ukázalo, že když se užívají během snižování nadváhy probiotika, má to příznivý dopad. Tato pozitivní zpráva je ovšem radostná pouze pro ženy, neboť u mužů užíváním probiotik nedošlo k žádnému urychlení hubnutí.

Proč se zbavit tuku na břiše?

Vedle estetických a pohybových důvodů jde hlavně o zdraví. Příliš uloženého tuku v břišních partiích velmi zvyšuje riziko vzniku závažných chorob. Za všechny můžeme jmenovat nemoci srdce, rakovinu ledvin nebo slinivky.

Jak zhubnout tuk na břiše závěr

Odpověď na otázku „jak zhubnout tuk na břiše“ byla vcelku jednoduchá. Pokud je to váš problém, nemusíte vymýšlet nic složitého. Stačí se držet zaběhnutých principů hubnutí. To je jediná cesta, jak dojít k cíli.