Silná stehna trápí hlavně ženy, ale ani muži z nich nejsou zrovna nadšení, pokud je tedy zrovna nemají samý sval. Víme, že každá rada, jak zhubnout stehna, je drahá, a proto vám přinášíme článek, který vám s hubnutím stehen poradí.

Bez základů hubnutí to nepůjde

Abyste mohli efektivně zhubnout stehna, měli byste si být vědomi několika důležitých informací.

  • Více svalů = méně tuku – z této rovnice vyplývá, že byste se neměli soustředit pouze na hubnutí samotné, ale i na budování svalové hmoty. Málokdo totiž ví, že každé kilo svalové hmoty samovolně vyžaduje kalorie, ať již cvičíte nebo ne. Konkrétně se jedná o 50 až 100 kcal. na 1 kg svalstva.
  • Když dieta, tak správná – také v tomto případě vycházíme ze všeobecně rozšířeného omylu, že čím dietnější režim, tím větší ztráty tukových zásob, a tedy hubenější postava. Je potřeba si uvědomit, že lidský organismus potřebuje ke své dobré funkci energii a živiny, a pokud je postrádá, začne si dělat zásoby „na horší časy“. Pokud k tomu dojde, proces hubnutí se zastaví. Jídelníček je tedy potřeba nastavit tak, abyste nejenom zhubli, ale dokázali si správnou tělesnou váhu dlouhodobě udržet.
  • Aerobní činnost je základ – pouze při aerobní činnosti dochází ke kvalitnímu spalování tuků, proto je potřeba si do každodenního režimu tato cvičení zařadit. Pro stehna jsou vhodné sporty jako např. běh, ostrá chůze, jízda na kole nebo na bruslích. Pokud je zátěž příliš velká, což se může stát hlavně v posilovně s činkami, dochází spíše ke spalování cukrů místo tuků, což není při hubnutí tolik potřeba.

Jaké potraviny jsou při hubnutí stehen vhodné

  • zelenina
  • ovoce (mimo sladkého, jako jsou banány nebo hrušky)
  • celozrnné pečivo
  • libové maso
  • těstoviny z celozrnné mouky
  • nízkotučné, případně polotučné mléčné produkty
  • neslazené nápoje bez kalorií
  • teplá jídla připravená vařením nebo dušením

Jaké potraviny byste měli vynechat

  • tučná a smažená jídla
  • sladkosti
  • bílou mouku
  • solená jídla a solené pochutiny
  • plnotučné mléčné produkty
  • uzeniny
  • alkohol

V rámci zdravé výživy je vhodné vypít až 3 litry neslazených tekutin denně a rozdělit si jídlo na 5 menších porcí v průběhu dne.

Cviky na zhubnutí stehen

Skákání přes švihadlo

Začínejte pomalu a postupně frekvenci skoků zvyšujte. Naučte se používat měkká a pružící kolena, tedy nedopadejte tvrdě na zem, ale snažte se pružit. Můžete střídat pravou a levou nohu, a pak zase skákat oběma nohama současně. Pokud nemáte dostatek prostoru, nemusíte reálně švihadlo používat a pohyby švihadlem pouze napodobujte. Během skákání mějte vždy rovná záda. Cvičit byste měli nejméně 20 minut 3x týdně.

Dřepy

Dřepy patří mezi nejdůležitější cviky pro hubnutí stehen, a můžete jimi navázat na předchozí skákání přes švihadlo. Dřepy dělejte tak, že nohy budete mít od sebe přibližně na šířku ramen, a při samotném dřepnutí by měly stehna a lýtka uzavírat úhel 90 stupňů, rozhodně nedosedávejte až k patám. Záda se snažte udržovat rovná, nehrbte se. Optimální je 6 sérií, přičemž v každé byste měli udělat nejméně 12 dřepů, v závislosti na vaší kondici.

Výpady

Výpady patří mezi klasické cviky, které by rozhodně neměly ve vašem plánu na hubnutí stehen chybět. Výpad se provádí tak, že máte nohy od sebe na šířku vašich ramen a uděláte jednou nohou krok dopředu jak to jen jde, druhá noha zůstává na výchozím místě. Vykročenou nohu máte pokrčenou v koleni a úhel kolene by neměl být víc jak 90 stupňů. Pak nohu vrátíte do výchozí polohy, a to samé uděláte s druhou nohou. Výpady se takto střídají, přičemž minimum je 5 – 6 sérií, v každé alespoň 10 opakování.

Hubnutí stehen závěr

Ukázali jsme vám základy správné životosprávy a 3 základní cviky, jak zhubnout stehna, které když budete spolu s našimi dalšími doporučeními dodržovat, by měly přinést úspěch. Pokud si budete dělat plán cvičení, nezapomínejte na to, že pohyb potřebuje celé tělo a nikoliv pouze stehna, proto se snažte hubnout souměrně a rozvíjejte svalovou hmotu na všech tělesných partiích.