Kulaté bříško s tukovými polštářky trápí mnoho žen i mužů, a dá se konstatovat, že výrazná část českého národa k většímu objemu pasu inklinuje. V našem článku vám prozradíme, jak zhubnout břicho za pomoci speciálních cvičení, a jaká zdravotní rizika vám můžou u většího břicha hrozit.

Proč zhubnout břicho

Zhubnutí břicha má různé pozitivní dopady, a nejedná se pouze o zlepšení zdravotního stavu a prevenci nemocí. Nezanedbatelný je totiž i efekt z hlediska společenské a pracovní úrovně. Pojďme se tedy nyní podívat na několik hlavních motivací při hubnutí břicha:

  • krásnější a symetrická postava
  • větší úspěch u opačného pohlaví
  • šance na lepší pracovní postavení
  • menší zátěž páteře
  • snižuje se frekvence bolestí zad
  • snížení rizika rakoviny, zejména břišních orgánů
  • prevence cukrovky a cévních chorob
  • celkové zvýšení fyzické kondice
  • prevence srdečních onemocnění
  • komplexní prevence zdraví
  • a další

Vybrané cviky na břicho

Zkracovačky

Cvičení začíná tím, že ležíte na zádech na zemi a máte lehce pokrčené nohy. Nadzvedněte trup do výšky asi 20 cm, a v této poloze vydržte 2 – 3 vteřiny, následně ulehněte zpět na zem. Cvičení opakujte nejméně 10x a ve 3 sériích. Počet opakování postupně zvyšujte, optimální je 20 – 30 cviků, počet sérií můžete zvednout až na 6. Důležité je, abyste se při zvedání trupu nadechovali. Při zkracovačkách můžete mít ruce položeny podél těla na zemi, nebo je můžete sepnout za hlavou.

Další možnou změnou, aby cvičení bylo pestré, a svaly si nezvykly na 1 druh pohybu, je, že si nohy opřete o židli nebo gymnastický míč.

Cvik na břicho na míči

Výchozí pozice pro cvičení na míči je, že na míči ležíte spodní částí zad a máte překřížené ruce za hlavou. Nohy jsou pokrčené a opřené o zem. Nyní stáhněte břišní svaly a trup odlepte od míče, současně přitahujte hrudník k bokům. Cvik je možné provádět buď dopředu, nebo lze vytáčet trup do stran – v tomto případě se posilují šikmé svaly břišní. Je velmi důležité, aby se míč během cvičení nepohyboval. Začínejte na 10 opakováních ve 3 sériích, postupně můžete cvik navýšit až na 20 opakování po 5 sériích.

Šlapání na kole bez kola

Efektivní cvik na většinu břišních svalů začíná tak, že ležíte na zemi, a máte sepnuté ruce za hlavou. Nyní přitáhnete kolena co nejblíže k hrudníku a zvednete hlavu, ramena a lokte. Narovnáte levou nohu, a levým loktem se přiblížíte, či rovnou dotknete pravého kolene, po provedení cviku se vrátíte do výchozí polohy, a pokračujete zrcadlově na druhé straně. Na začátku je vhodné 10 opakování ve 3 sériích, až tělo posílí, tak můžete cvik opakovat až 20x v 5 sériích.

Posilování břicha na hrazdě

Pokud chodíte do posilovny nebo máte doma hrazdu, můžete vyzkoušet i tento cvik, který rozvíjí spodní část břišních svalů. Cvik začíná zavěšením na hrazdu a ustálením visící polohy tak, abyste se nekývali. Nyní zvedejte kolena současně s ohýbáním trupu v oblasti beder a hrudníku, abyste dokázali kolena zvednout až k hrudi. Důležité je během cviku podsazovat pánev, nekývat se, při spouštění nohou se nadechovat a při přitahování vydechovat. Cvik se může zdát ze začátku náročný, proto začínáme s 1 sérií a maximálně 8 opakováními. Vše lze zvýšit až na 20 opakování po 4 sériích.

Zvedání nohou

Na spodní břišní svaly funguje i další cvičení, které je jednoduché na provedení, ale přitom pro netrénované svaly docela namáhavé. Cvik začíná ležmo na podložce, ruce máte podél těla a nohy jsou natažené. Natažené nohy souběžně zvednete nahoru, přičemž se nemusí jednat až o kolmou pozici k zemi – toto je výchozí poloha cviku zvedání nohou. Nyní nohy pomalu položíte o 20 cm směrem dolů a vydržíte 2 vteřiny, pak je zase vrátíte do výchozí polohy. Začít můžete s 12 opakováními a 3 sériemi, a vše lze zvýšit až na 25 opakování a 6 sérií.

Jak je vidět, cviků na to, jak zhubnout břicho, je víc než dost. Vše je pouze o vašem odhodlání, vytrvalosti a chuti zbavit se nadměrných kilogramů. Zapomenout byste neměli ani na úpravu jídelníčku, protože pokud se nezdravě stravujete, hubnutí půjde velmi pomalu nebo vůbec. Využít k tomu můžete i služeb profesionálních výživových poradců, kteří vám sestaví jídelníček přímo na míru.