Rychlé a bezproblémové hubnutí je snem většiny žen i mužů, přestože reálná praxe ukazuje, že to není tak jednoduché. Navzdory tomu existují některé univerzální principy, které je vhodné při hubnutí dodržovat, a také jsou diety, jenž vám ve vaší snaze můžou pomoci bez dlouhého čekání na vytouženou tělesnou váhu. Oboje si v našem článku představíme, a hlavně se díky nám dozvíte celkový pohled na to, jak rychle zhubnout.

4 body, které jsou u hubnutí nejdůležitější

  1. Pravidelný pitný režim – každý den je nutné vypít nejméně 2,5 litru neslazených tekutin, protože při dietách se tělo hodně odvodňuje.
  2. Malé porce jídla několikrát denně – zapomeňte na 3 velké hromady jídel denně, správný režim je 5 menších porcí denně po přibližně 3 – 4 hodinách, což je v souladu s většinou doporučení výživových poradců.
  3. Hlídejte si kalorie – při rychlém hubnutí je velmi důležité, abyste si hlídali a hlavně snížili každodenní kalorické hodnoty. Čím více je snížíte, tím rychleji budete hubnout, ovšem dejte si pozor na to, abyste tělu dodali dostatek důležitých látek a také energie. Obecně platí, že výdej kalorií by měl být větší, než příjem.
  4. Hýbejte se – pravidelná fyzická aktivita je nezbytnou součástí rychlého hubnutí. Optimální je sport nebo návštěva fitness centra, ale pokud to jinak nejde, postačí i rychlá chůze v délce nejméně 1 hodina denně.

Jaké okruhy jídel byste měli u rychlého hubnutí vynechat

  • tučná jídla (tlusté maso, plnotučné mléčné produkty, ale i kuřecí kůže apod.)
  • smažená jídla (tedy jezte pouze syrové, dušené a vařené potraviny)
  • sladkosti (cokoliv sladkého s vysokým obsahem cukru)
  • sůl a slané pochutiny (omezte solení)
  • bílá mouka a všechny výrobky z ní (housky, těstoviny, chléb, pizza, různé koláče apod.)
  • slazené a vysokokalorické nápoje
  • alkohol

Tipy na diety pro rychlé hubnutí

Melounová dieta

Za pomoci melounové diety můžete zhubnout 3 – 4 kg za 5 – 6 dnů. První 2 dny jezte pouze melouny, a následující 4 dny k nim můžete přidat nízkotučné potraviny, jako například bílý jogurt nebo sýry. A nezapomeňte, že melounů je více druhů, takže si můžete jídelníček zpestřit jak barevně, tak chuťově.

Rýžová dieta

Během rýžové diety se jí zejména rýže, přičemž během 10 dnů můžete shodit 5 – 6 kg. Důležité je, abyste první den jedli pouze rýži a další dny můžete přidat zeleninu, libové maso a nízkotučné sýry. Rýže se nesmí solit!

Ananasová dieta

Nejpřísnější dieta z námi uvedených tipů, neboť po celou dobu se konzumuje pouze ananas nebo jeho šťáva. Dieta se může držet až 7 dní, přičemž se uvádí, že během této doby lze zhubnout kolem 6 kg. Pokud by vám ananas lezl již „krkem“, můžete si jídelníček výjimečně oživit některým z citrusových plodů.

Pozor na rizika u rychlého hubnutí

  • Nedostatek živin – jednostranné diety, zejména pokud se drží déle, limitují příjem důležitých látek pro správnou funkci organismu.
  • Pocit hladu – výrazné omezení kalorií a pestrosti jídelníčku zvyšuje pocit hladu, což přináší nejenom riziko porušení diety, ale také to komplikuje správnou funkci metabolismu.
  • Jojo efekt – žádnou z diet pro rychlé hubnutí nelze dodržovat po celý život, a proto je po jejich ukončení velmi složité nenabrat ztracené kilogramy rychle zpět, často i s nějakým tím kilem navíc.
  • Nejsou vhodné pro každého – u jakéhokoliv dietního opatření, a u diet s cílem rychlého hubnutí zejména, by měli všichni, kdo trpí nějakým onemocněním, konzultovat své rozhodnutí držet dietu se svým ošetřujícím lékařem. To platí i pro těhotné a kojící ženy.

Rychlé hubnutí shrnutí

Ukázali jsme si, že existují metody, jak rychle zhubnout, ale mají svoje rizika. Pokud jsme vám při rozhodování, jakým způsobem zhubnout, pomohli, jsme rádi. Jestliže si i nadále nejste jisti, jaká dieta by pro vás byla vhodná, můžete se obrátit na některého profesionálního poradce v oblasti výživy.