Otázka jak nejrychleji zhubnout napadne určitě každého, kdo se chce zbavit nadbytečných kilogramů. Trpělivost u hubnutí nepatří mezi nejsilnější lidské vlastnosti, a proto vám přinášíme tento článek, ve kterém se dozvíte nejenom základní pravidla rychlého hubnutí, ale i možná rizika.

Jednoduché principy rychlého zhubnutí

  • Dávejte si reálné cíle – přestože chcete rychle zhubnout, je důležité, abyste si kladli dosažitelné cíle, neboť hubnutí nemůže probíhat tak, že během týdne zhubnete 20 kg své tělesné váhy. To je opravdu nedosažitelná meta a pokud si dáte podobné cíle, ztratíte brzy motivaci, když se vám to nepodaří. U rychlého hubnutí je možné zhubnout mezi 4 – 8 kg za týden, podle radikálnosti dietních opatření a fyzické aktivity.
  • Výběr vhodné diety – u rychlého hubnutí hraje klíčovou roli radikální omezení příjmu kalorií na omezenou dobu, což znamená, že byste se měli rozhodnout, jakou dietu si vyberete. Diet umožňujících rychlé hubnutí je mnoho, jmenovat můžeme například melounovou dietu nebo ananasovou dietu. Tyto rychlé diety byste ovšem neměli držet příliš dlouhou dobu, obvykle se jedná o období 3 až 7 dnů, u některých druhů diet až 14 dnů.
  • Jaké potraviny hlavně omezit – při rychlém hubnutí nestačí omezit pouze kalorie, ale je nutné eliminovat určité skupiny potravin. Jedná se zejména o sladkosti, cukr, nadměrně solené potraviny, smažené a tučné pokrmy.
  • Pitný režim – ať již si vyberete jakoukoliv dietu, vždy je velmi důležité pravidelné doplňování tekutin, což znamená nečekat na pocit žízně a v průběhu dne vypít 2,5 – 3,5 litry neperlivé čisté vody, případně bylinkových čajů. Rozhodně je nutné se vyvarovat alkoholu a kalorických nápojů.
  • Fyzická aktivita – další nezbytnou součástí rychlého hubnutí by mělo být zvýšení fyzické aktivity, což znamení cvičení nejméně 3x týdně po dobu 1 hodiny a během ostatních dnů byste měli svižně chodit minimálně 4 km denně.
  • Doplňky stravy podporující hubnutí – v případě rychlého hubnutí hraje roli každý faktor, který může snižování nadváhy podpořit. Proto by se nemělo zapomínat na speciální doplňky stravy, jenž dokážou zrychlit metabolismus a podpořit spalování tuků. Jedním z takových produktů jsou chutné sušenky FIBROKI, které jsou prodávány dietologickým centrem NATURHOUSE, přičemž s tímto doplňkem stravy získáte hned „dvě mouchy jednou ranou“ – podpoříte hubnutí a zaženete chuť na sladké, což je situace, jenž redukční diety často provází. Sušenky FIBROKI můžete bez obav mlsat místo různých čokolád a sladkostí.

Rizika rychlého hubnutí

  • Jojo efekt – jojo efekt je název pro rychlý návrat původní tělesné váhy po skončení dietních opatření, přičemž obvykle se přidá i nějaký ten kilogram navíc. Platí, že čím radikálnější dietu zvolíte a čím rychleji ztratíte nadbytečné kilogramy, tím je pravděpodobnější riziko jojo efektu. Výživoví poradci tvrdí, že zcela zdravé hubnutí s minimálním rizikem jojo efektu je přibližně 0,5 kg za týden, ze začátku to může být, zejména u obéznějších jedinců, o něco více.
  • Rozhozený metabolismus – metabolismus odpovídá za spalování tuků, což znamená, že pokud vám správně nefunguje, bude hubnutí velmi problematické. Rychlé diety můžou způsobit, že tělo zareaguje po svém a místo spalování tuků se začne zbavovat vody. Tedy zhubnete, ale nikoliv tuky, navíc dojde k rozhození metabolismu a případné další diety, které zahájíte, budou o to složitější.
  • Zdravotní rizika – některé odborné studie uvádějí, že příliš rychlé hubnutí zvyšuje riziko vzniku žlučníkových kamenů, zrovna tak jako se můžou vyskytnout zažívací problémy v důsledku přílišného omezení a jednostrannosti jídelníčku. Po skončení diety se objevují potíže se zácpou, případně střídání zácpy a průjmu. Jsou zde i další rizika různých zdravotních problémů a chorob, které můžou být způsobeny nedostatkem vitaminů, minerálů a dalších látek, jestliže budete příliš dlouho držet jednostrannou dietu s omezením příjmu důležitých živin pro lidský organismus.

Závěr rychlého hubnutí

Představili jsme vám to nejdůležitější, co byste měli vědět, když se zabýváte tématem jak nejrychleji zhubnout. Přesto bychom vám na úplný závěr rádi prozradili, že jestliže si budete chtít dosaženou tělesnou váhu udržet, měli byste změnit životní styl a hlavně stravování na celý život. Pokud byste nevěděli jak na to, můžete se obrátit na některého z výživových poradců, kteří vám pomůžou a sestaví zdravý jídelníček přímo na míru vašeho organismu.