Odpověď na otázku jak nejlépe zhubnout břicho není vůbec jednoduchá, což neustále poznává mnoho zájemců o hubnutí. My vám prozradíme, jak krásného břicha dosáhnout za pomoci kombinace základních principů zdravého jídelníčku a cvičení a dále se dozvíte, že pokud žádné rady nefungují, jde to vyřešit – čtěte dále!

Bez čeho hubnutí břicha nepůjde

Mezi nejrozšířenější omyly při hubnutí břicha patří informace, že pokud budete intenzivně cvičit břišní svaly, musíte v oblasti břicha snížit podíl podkožního tuku. Praxe ovšem ukazuje, že tuky uložené v oblasti břicha jsou pouze jednou částí celku, tedy všech tuků rozložených po celém těle, z čehož vyplývá, že primárně je potřeba se zaměřit na komplexní snížení podkožního tuku a teprve sekundárně na oblast břicha. Výjimkou jsou samozřejmě specifické případy lidí, kterým tuk na břiše zůstal navzdory tomu, že všude jinde zhubli – o tomto problému se zmíníme na konci našeho článku.

Hlavní principy hubnutí

  • Úprava jídelníčku – z jídelníčku je potřeba vyřadit sladkosti, nadměrné solení, alkohol, smažená jídla, tučná jídla, uzeniny a další potraviny bránící hubnutí.
  • Malé porce víckrát denně – naučte se jíst 5 – 6 menších porcí po 3 hodinách v průběhu dne, neboť díky tomu nebude váš organismus hladovět a eliminujete tak riziko ukládání tuků „do zásoby“.
  • Hlídání kalorií – nezbytnou součástí hubnutí je nastavení životního stylu tak, aby kalorický příjem organismu z jídla a pití byl menší, než výdej kalorií za pomoci všech aktivit (mimochodem věděli jste, že i při práci za počítačem nebo u řízení auta spalujete kalorie?).
  • Dostatek tekutin – pravidelné doplňování tekutin je důležitou součástí každého hubnoucího procesu, nejvhodnější je vypít minimálně 2,5l neperlivé čisté vody denně.
  • Hubněte postupně – zdravého hubnutí s minimálním rizikem jojo efektu můžete dosáhnout jedině tehdy, když budete mít trpělivost a vaše tělesná váha bude ubývat tempem cca 0,5kg za týden. Jakékoliv rychlejší hubnutí zvyšuje pravděpodobnost jojo efektu, výjimkou jsou velmi obézní lidé, u nichž může být začátek hubnutí provázen většími úbytky hmotnosti.

Jak cvičit při hubnutí břicha

Na tomto místě se dostáváme k dalšímu rozšířenému mýtu, kterým je přesvědčení, že nejdůležitější jsou pro hubnutí břicha cviky na tuto tělesnou partii. Pravdou ovšem je, že cviky na břicho hlavně pomáhají posílit břišní svaly a vyrýsovat je v okamžiku, když jste se zbavili většiny podkožního tuku včetně břicha. Do té doby je vhodnější se věnovat aerobnímu cvičení 3x v týdnu, které můžete doplnit posilováním zaměřeným na hubnutí.

Vybrané druhy aerobních cvičení:

  • rychlá chůze
  • běh
  • spinning
  • veslování

Pokud přesto nedáte a musíte se hned od začátku na břišní partie zaměřit, začněte cvičit pilates, díky čemuž dojde k posílení středu těla a následnému formování břicha. Další možné cviky na břicho jsou zkracovačky, jízda na kole bez kola nebo posilování břicha na hrazdě.

Co dělat, když prostě poslední zbytky tuku z břicha nemizí

Někteří lidé se můžou dostat do situace, kdy navzdory skvělému jídelníčku a pravidelnému cvičení nedokážou zlikvidovat zbytky břišního tuku a vyrýsování břicha je prostě běžnými prostředky nedosažitelný cíl. Pokud jste v podobné situaci a nedokážete se s tím smířit, můžete využít služeb plastického chirurga, který vám za pomoci invazivní liposukce tuk odsaje. Některé druhy liposukcí se provádějí pouze v místním umrtvení, nemusíte se proto bát ani celkové narkózy, což je častý důvod, proč se tomuto zákroku někteří lidé vyhýbají.

Hubnutí břicha závěr

Ukázali jsme si, že rady jak nejlépe zhubnout břicho existují, ovšem musí se jednat o hubnutí tzv. „od podlahy“, což znamená o komplexní hubnutí a změnu životního stylu. Doufáme, že vám náš článek ve vaší snaze zbavit se podkožního tuku v oblasti břicha pomůže a pokud ano, máme z toho radost.