V našem článku jsme si pro vás připravili základní rady jak hubnout. Společně se podíváme na 4 hlavní oblasti, které by vám při vaší snaze zhubnout měli pomoci, konkrétně se dozvíte hlavní principy úpravy jídelníčku, zásady cvičení, seznam přírodních produktů podporujících hubnutí a také to, kdo vám může se snižováním nadbytečných kilogramů pomoci a jakým způsobem.

1. Upravte stravu

Úprava dosavadního jídelníčku je pro hubnutí absolutně nezbytná. Je velmi důležité, abyste si stravu rozdělili do 5 menších porcí v průběhu dne, dále do jídelníčku zařaďte maximum zeleniny a naopak vynechte tučná jídla, což zahrnuje i tepelnou úpravu za pomoci smažení, pečení a většinou i grilování kvůli oleji. Vyřadit byste měli také uzeniny, sladkosti, slané pochutiny, celkově omezte solení. Ovoce je vhodné jenom takové, které není příliš sladké a přezrálé (tedy nejezte banány, hrušky, hroznové víno apod.). Z nápojů je zcela zakázaný alkohol a slazené nápoje, nejvhodnější jsou neslazené čaje jakéhokoliv druhu a čistá neperlivá voda, přičemž tekutin byste měli denně vypít nejméně 2,5l.

2. Začněte cvičit a dbát na pravidelný životní režim

Bez pohybu hubnutí prostě nepůjde, s tím je potřeba se smířit. Jaké jsou hlavní zásady pro pohyb při hubnutí:

  • Pohyb 3x týdně – cvičte přibližně 1 hodiny po dobu 3 dnů v týdnu, přičemž pokud k tomu přidáte pěší chůzi místo jízdy automobilem nebo autobusem a vyjdete schody místo použití výtahu, efekt bude o mnoho větší.
  • Pozor na tepovou frekvenci – je prokázáno, že pro efektivní hubnutí je vhodné během cvičení dodržovat 70 – 75% maximální tepové frekvence. Tu zjistíte tak, že od čísla 220 odečtete svůj věk a tuto hodnotu vynásobíte adekvátním procentem (např. při věku 40 let optimální tepovou frekvenci spočítáte takto: 220 – 40 = 180 * 0,75 = 135)
  • Odpočinek – tak jako je důležitý pohyb, neměli byste zapomínat na odpočinek, který organismus využije k regeneraci, proto je vhodné po dni určenému k cvičení následující den pouze chodit a nijak víc se nenamáhat.
  • Spánek – kvalitní a dostatečný spánek je dalším důležitým kritériem, které vám pomůže zhubnout, jelikož se jedná o součást regenerace. Pokud spíte málo, nebudete mít dostatek energie na cvičení a jestliže usínáte a vstáváte nepravidelně, bude mít vaše tělo nabouraný biorytmus a metabolické procesy odpovídající za spalování tuků budou fungovat o něco složitěji.

3. Podpořte hubnutí

Hubnutí můžete podpořit i různými doplňky stravy, které společně s úpravou jídelníčku a zvýšením pohybových aktivit dokážou divy. Pokud nedůvěřujete různým výrobkům na hubnutí, můžete využít vyloženě čisté přírodní prostředky, kterých je celá řada. Zde uvádíme hlavní seznam nejvhodnějších produktů, které nám příroda pro lepší hubnutí nadělila:

Všechny výše uvedené produkty přírody nabízejí jednu nebo více následujících vlastností: detoxikace organismu, zrychlení metabolismu, potlačení pocitu hladu a prodloužení doby sytosti nebo podpoření spalování tuků.

4. Nezůstávejte v tom sami a nechte si pomoci od odborníků

Velkému počtu zájemců o hubnutí hodně pomůže, pokud v tom nezůstanou sami a nechají si poradit od profesionálních odborníků.

Co se týče cvičení, tak zde se můžete obrátit na profesionální fitness trenéry, kteří jsou k dispozici v každém fitness centru. Trenér vám sestaví cvičební plán s ohledem na vaši kondici a minimálně na začátku s vámi projde jednotlivé přístroje, cviky a ukáže vám, jak správně cvičit. Zrovna tak ho můžete požádat o pomoc i později, když budete mít pocit, že se proces hubnutí zastavil a cvičení ztratilo efektivitu, jelikož v takovém případě je nutná změna cvičebního plánu.

Také v případě stravy vám můžou poradit odborníci na výživu, kteří působí prostřednictvím různých dietetických center. Zde vyhodnotí vaše stravovací zvyklosti, zdravotní stav a celkovou kondici a podle toho vám sestaví dietní jídelníček na míru, který budou v průběhu času upravovat tak, abyste co nejlépe hubli.

Jak hubnout závěr

Doufáme, že jsme vám na otázku jak hubnout dostatečně odpověděli a nyní již víte, co pro snížení nadváhy musíte udělat. Žádné z nám uvedených doporučení nepodceňujte, jelikož by byla škoda, kdybyste nedokázali využít všechny možnosti, které máte u hubnutí k dispozici.