Nadváha se zařadila mezi největší metly lidstva, neboť jí trpí čím dál více lidí. Hlavním důvodem je nezdravá strava a nedostatek pohybu. Ovšem ani hrozba závažných chorob, které přemíra tuků může přinést, na životním stylu některých jedinců nic nemění. Pokud patříte mezi ně, můžete alespoň vyzkoušet hubnutí pro lenochy.

1. Jídelníček pro lenochy

Bez minimálně částečné změny stravovacích návyků zhubnout nejde. S tím se musí smířit i ten největší lenoch. Mezi základní kroky, které je nutné udělat, patří snížení kalorického příjmu. Nemusí se jednat o žádné drastické diety, ale každé omezení stravy přispěje ke snížení nadváhy. Samozřejmě, že strava musí co nejvíce hledět na zdravá jídla.

Proto byste se neměli ládovat smaženými a tučnými jídly. Nevhodné jsou také různé druhy jídel obsahující cukr, to samé platí pro alkohol. Z nápojů jsou vhodné neperlivé vody a bylinné neslazené čaje.

Další pravidla jsou:

  • jezte 5 x denně
  • zmenšete porce
  • vždy snídejte
  • pijte nejméně 2,5 l denně
  • vyvarujte se ledničce plné nezdravých a velmi kalorických jídel
  • rozpoznejte, kdy máte hlad a kdy jenom na něco chuť
  • jezte pomalu a důkladně žvýkejte

Určitě by nebylo špatné, kdybyste věnovali trochu času počítání. Najděte si kalorické tabulky a spočítejte si, kolik kalorií jste doposud snědli. Následně si zkalkulujte, kolik kalorií konzumujte po výše uvedené úpravě jídelníčku. Tím získáte kontrolu, že jste denní příjem kalorií opravdu snížili.

Vzhledem k tomu, že téměř každý člověk má během snahy zhubnout chuť na něco nezdravého, bude to určitě i váš případ. Jako správný lenoch se přece nebudete držet úplně zkrátka! Když na to dojde, zkuste si to vychutnat. A hlavně to nepřežeňte s množstvím! Stačí sníst jen 1 řádek čokolády, místo celé tabulky apod.

2. Nějaký pohyb to chce

Ačkoliv to bez pohybu nepůjde, nemusíte se děsit. Lenochy přece nikdo nemůže nutit chodit do posilovny nebo začít běhat či jezdit dlouhé trasy na kole. Ovšem i tak můžete zvýšit fyzickou aktivitu. Stačí, když začnete trochu chodit. Zkuste místo používání výtahu vyjít schody. Na nákupy začněte chodit pěšky. Nakupujte si méně, čímž omezíte riziko nacpané ledničky a současně zvýšíte frekvenci chůze do obchodu. Pomoci může i omezení používání televizního ovladače. Co se takhle zvednout z gauče a přepnout program vlastní rukou přímo na televizi?

Pokud byste svoji lenost dokázali ještě o trochu více překonat, začněte chodit na pravidelné procházky. Čím svižněji, tím lépe. Kdo má možnost, může i plavat. Voda přece tuky nadnáší, tak to nebude nijak hrozná dřina.

3. Podpořte hubnutí různými doplňky

Moderní věda nabízí zájemcům o hubnutí mnoho podpůrných prostředků, které umí snižování nadváhy podpořit. Jedná se o různé tablety na hubnutí, přírodní doplňky stravy nebo náplasti pro hubnutí.

Zdraví nejpříznivější jsou samozřejmě produkty založené na přírodním základu. Můžou to být čaje na hubnutí, bobule nebo další speciálně připravené přípravky. Při jejich výběru byste se měli zaměřit na specifické vlastnosti, které využijí hlavně lenoši.

Jedná se o:

  • omezení pocitu hladu
  • detoxikace organismu
  • dodání energie

Úplně ignorovat byste neměli ani přípravky, jenž dokáží rozhýbat spalování tuků. Jenže v tomto případě byste měli vědět, že pro jejich funkčnost je důležitá pravidelná a intenzivnější fyzická aktivita.

Hubnutí pro lenochy shrnutí

Hubnutí pro lenochy má svoje specifika, které můžou vyhovovat skoro každému. Jde totiž o dost mírnější opatření, než u přísnějších redukčních diet. To vše je ovšem vykoupeno výrazně pomalejším hubnutím, než byste mohli jinak dosáhnout. Na druhou stranu platí, že když už se tímto způsobem zhubne a člověk se nevrátí k původnímu režimu, příliš nehrozí riziko jojo efektu.