Každá celebrita v Hollywoodu se snaží vypadat skvěle, a tak není divu, že spousta z nich drží svou vlastní dietu včetně cvičebního plánu. Také Gwyneth Paltrow je jedna z nich. Tato blonďatá herečka a matka dvou dětí přináší několik jednoduchých tipů pro nás všechny. Nejedná se o nebezpečnou dietu, jako tomu bývá u jiných hollywoodských diet. Tato dieta je označována jako Gwyneth Paltrow dieta.

Cvičení u Gwyneth Paltrow diety

Běžte si zaběhat, pokud jste toho snědli víc

Gwyneth se nestydí za to, že si občas dá to, co má ráda. A aby si udržela svou štíhlou postavu, musí to pak vyvážit sportovní aktivitou. Skvěle se proto hodí zahrnout intenzívní kardio cvičení. Gwyneth Paltrow stačí jít běhat jednou za čtyři dny, ale záleží na tom, co a kolik jíte.

Představte si to, co chcete a jděte za tím

Jako motivaci si můžete představit sami sebe, tak jak si přejete vypadat. Toto zaměření se na svou vysněnou postavu vás může motivovat k tomu, abyste šli cvičit, i když se vám zrovna nechce, a donutili se se sebou něco dělat.

Svaly u žen

Gwyneth je přesvědčená, že to, zda žena bude mít velké svaly či nikoliv, záleží pouze na ní. I tak ale doporučuje, aby nezvedaly činky, které jsou těžší více než 1,5 kg – což je váha vhodná pro tónování svalů. Pokud se u cvičení zapotíte, je to jen dobře, znamená to vyšší ztrátu kalorií.

Dietní plán diety Gwyneth Paltrow

Jezte před a po tréninku

Gwyneth má speciálně vypracovaný harmonogram, ve kterém je zahrnuto jídlo před a po tréninku. Ráno na snídani si dá zelený čaj a bílkoviny – například mandlové mléko, ovesné vločky a borůvky. Poté jde cvičit a následuje kapustová šťáva po tréninku. Na oběd jí málo sacharidů.

Gwynetin speciální grill

Gwyneth má své vlastní speciální jídlo, které miluje a které je i zdravé. Jmenuje se citronové grilované kuře a podává se s dušenou zeleninou nebo zeleninovým salátem.

Na toto jídlo budete potřebovat kuřecí prsa – 100 g na jednu osobu, jednu třetinu lžičky šalvěje, jednu třetinu lžičky tymiánu, jednu třetinu lžičky sušené bazalky a jednu třetinu lžičky rozmarýnu. Toto smícháme s polovinou stroužku česneku, trochou kůry z citronu a lžičkou citronové šťávy. Do této směsi naložíme kuře nejlépe přes noc a druhý den grilujeme 4 minuty z každé strany.

Oblíbené svačiny

Gwyneth má pravdu, když říká, že to všechno závisí na tom, co jíte mezi třemi hlavními jídly. Je důležité, aby tyto svačiny byly zdravé a nízkokalorické, ale přesto aby dodaly energii. Její oblíbené svačiny jsou mandle, rozinky, kokosová voda, kapustová šťáva, citronová šťáva. Důležitý je také pitný režim.

Milujeme hříchy

Spousta hollywoodských celebrit se striktně vyvaruje nezdravému fast foodu. Gwyneth miluje hranolky, koláče a další „nezdravá“ jídla. Ale to všechno si dopřává s mírou, ne jako hlavní chod. Důvodem je to, že pokud se vyvarujeme toho, co máme rádi, vede to k depresím a úzkosti. Z tohoto důvodu je dobré, občas si takové potraviny dopřát.

Detoxikační menu podle Gwyneth

Gwyneth vydala na webových stránkách také své týdenní detoxikační menu, které zahrnuje zakázané potraviny. Ten má varovat před tím, abychom nejedli cokoli. Seznam těchto potravin je vyčerpávající, zahrnuje červené maso, mléčné výrobky, kukuřici, sóju, přidaný cukr, bílou rýži, kofein, alkohol, lepek, ale také zeleninu, jako je lilek, rajčata, papriky a brambory.

Recepty podle Gwyneth Paltrow

Zde je několik vybraných receptů, které jsou součástí detoxikačního menu podle Gwyneth Paltrow.

Lososový burger

Na tři porce budeme potřebovat: 700 g losos bez kůže, 4 ks jarní cibulka, 1 stroužek česneku (utřený), 2 cm čerstvého zázvoru, 1 lžičky koření pěti vůní, 2 lžíce tamari, 1 lžičky sůl, 1 lžičky sezamový olej.

Příprava: Lososa dáme na 10 minut do mrazničky. Rozmixujeme ho – ale ne na pastu. Dáme ho do mísy. Nyní rozmixujeme všechny zbývající suroviny (zázvor si nastrouháme předem). Lososa promícháme se vzniklou směsí a vytvarujeme šest placek. Grilujeme 3 minuty z každé strany.

Asijský salát

Na čtyři porce budeme potřebovat: šálek hrachových lusků, šálek chřestu, 1 ks římský salát, 1 ks čínské zelí, 3 ks jarní cibulka, 3 lžíce koriandr.

Na dresink v uvedeném množství potřebujeme: šťávu z poloviny citronu, 1 lžíce sójová omáčka, 2 lžičky kokosový cukr, 3 lžíce olivový olej, 1,5 lžičky sezamový olej, sůl, pepř.

Postup: Na dresink smícháme všechny ingredience. Chřest nakrájíme na dvoucentimetrové kousky a povaříme ho s hráškovými lusky asi tři minuty. Slijeme a ihned propláchneme studenou vodou. Poté je smícháme s nakrájeným salátem, zelím, jarními cibulkami a koriandrem. Těsně před podáváním přelijeme dresinkem.

Cizrnovo-kapustové kari

Na 6 porcí budeme potřebovat: 3 lžíce olivového oleje, 1 ks cibule, 4 stroužky česneku, 3 lžíce mletého zázvoru, 1 lžička koření garam masala, 2 lžičky kari koření, 1 lžičky koriandr mletý, špetka kajenského pepře, 1 konzerva cizrny, 1 plechovka kokosové mléko light, 1 ks kapusta hlávková, sůl, citronová šťáva.

Postup: Na oleji opékáme cibuli nakrájenou na jemno se špetkou soli po dobu asi 7 minut. Poté přidáme utřený česnek, zázvor, všechno koření a smažíme dvě minuty. Přidáme slitou cizrnu, kokosové mléko a přivedeme k varu. Je-li třeba, můžeme přidat trochu vody nebo zeleninového vývaru. Povaříme 10 minut, aby se spojili chutě. Mezitím si nakrájíme kapustu na proužku, přidáme ji do směsi a ještě 10 min vaříme. Osolíme a přidáme citronovou šťávu podle chuti.

Gwyneth Palthrow dieta

Doposud jsme obdivovali tuto krásnou herečku na obrazovkách pro její vyzařující osobnost. Ale teď ji můžeme milovat také proto, že pomáhá spousta lidem odhalit metody své krásné postavy. Tyto metody jsou jednoduché, ale účinné, přírodní a ještě k tomu zdravé. Je na každém, zda se rozhodne jimi řídit.