Pro každého zájemce o hubnutí je důležité, aby dietu nastartoval v souladu s pravidly konkrétní diety, což platí i pro oblíbenou Dukanovu dietu. V tomto článku vám ukážeme, jak vypadá Dukanova dieta jídelníček na týden, kdo by se měl této dietě vyhnout a dozvíte se i další zajímavé informace.

Dukanova dieta v kostce

Za francouzskou dietou, která se čím dál více prosazuje i v dalších zemích včetně České republiky, stojí lékař Pierre Dukan. Dieta se zaměřuje na omezení sacharidů, přičemž do jídelníčku zařazuje více bílkovin.

4 fáze diety

  • útočná
  • proplouvací
  • upevňující
  • stabilizační

Každá fáze má jiné složení jídelníčku, ale vždy je nutné denně sníst 1,5 – 3 lžíce ovesných otrub, vypít 2 – 3 litry neslazených nápojů a chodit 20 – 30 minut.

Dukanova dieta jídelníček na týden

V tomto jídelníčku na týden se zaměříme na první dvě fáze, tedy útočnou a proplouvací, které jsou na dodržování pravidel nejnáročnější.

První tři dny – útočná fáze

1. den

Snídaně: bílý jogurt a nízkotučný sýr

Svačina: libová šunka

Oběd: dušená kuřecí prsa

Svačina: 2 vařená vejce

Večeře: pečené telecí maso bez tuku s cibulí

2. den

Snídaně: 2 míchaná vejce

Svačina: 0,3l mléka

Oběd: králičí stehno na česneku

Svačina: bílý jogurt

Večeře: krůtí salát s jogurtem (nikoliv majonézou)

3. den

Snídaně: libová šunka s 1 vejcem

Svačina: 10 dkg nízkotučného eidamu

Oběd: vařené hovězí maso s hořčicí a cibulí

Svačina: bílý jogurt

Večeře: dušený pstruh

Útočnou fázi můžete držet 1 až 10 dnů, podle libosti, přičemž platí, že více dnů přináší větší snížení tělesné váhy. Každý den je nutné sníst 1,5 lžíce ovesných otrub, které můžete přidat do jídla, a dále každý den choďte nejméně 20 minut.

Následující 4 dny – proplouvací fáze

4. den

Snídaně: bílý jogurt a salátová okurka

Svačina: rajčatový salát (rajčata a cibule)

Oběd: pečený losos bez tuku, dušená zelenina

Svačina: 2 papriky

Večeře: zeleninový salát

5. den

Snídaně: 2 míchaná vejce

Svačina: dušená šunka

Oběd: kuřecí játra na cibulce a česneku

Svačina: bílý jogurt

Večeře: dušená štika

6. den

Snídaně: 2x rajče a 1 paprika

Svačina: libová šunka

Oběd: vařené krůtí stehno, dušená zelenina

Svačina: okurkový salát

Večeře: pečený úhoř

7. den

Snídaně: libová šunka s vejcem

Svačina: 0,3 l mléka

Oběd: hovězí maso na česneku s hořčicí

Svačina: 1 bílý jogurt

Večeře: nízkotučný sýr a 2 vejce

Během proplouvací fáze se dny střídají, přičemž 1 den se dodržuje dieta z útočné fáze a druhý den je možno přidat zeleninu s výjimkou luštěnin, kukuřice, brambor, rýže – mrkev by se měla používat zřídka. Ovesné otruby je nutné jíst každý den o rozsahu 2 lžic, pohyb ve formě chůze se rozšiřuje na 30 minut denně a stále platí nutnost vypít nejméně 2 litrů neslazených nápojů.

Proplouvací fáze se drží tak dlouho, dokud se nedostanete na požadovanou tělesnou váhu. Pak se přechází na upevňující a nakonec stabilizační fázi, která se dodržuje po celý život. U obou těchto fází se rozšiřuje spektrum jídel, ale vždy je nutné jíst ovesné otruby, dostatečně chodit, dodržovat pitný režim a 1 den v týdnu držet dietu podle útočné fáze.

Kdo by neměl Dukanovu dietu držet

  • těhotné ženy
  • kojící ženy
  • lidé s onemocněním trávícího traktu
  • nemocní se srdcem, cévami a vysokým cholesterolem
  • při onemocnění dnou

Pokud máte tyto nebo jiné zdravotní problémy, konzultujte dietní opatření s vaším ošetřujícím lékařem.

Proč je snížení nadváhy důležité

S nadbytečnými kily hrozí každému člověku mnoho zdravotních problémů a nemocí, proto pokud zhubnete, jedná se o skvělou prevenci hlavně u těchto chorob:

  • cukrovka
  • nádorová onemocnění
  • opotřebení a deformace kloubů a pohybového systému
  • dna
  • nemoci srdce
  • cévní problémy
  • vysoký krevní tlak
  • vysoká hladina cholesterolu
  • problémy s početím
  • a jiné

Věříme, a v našem textu jsme se snažili ukázat, že Dukanova dieta jídelníček na týden není nic složitého, pokud víte, jak na to. Jestliže i přesto máte pochybnosti, zda je pro vás dieta vhodná nebo si nejste jisti složením jídelníčku, vždy se můžete obrátit na profesionální výživové poradce.