Pokud si myslíte, že cvičení doma je tou nejjednodušší a nejlevnější formou sportovních aktivit, máte nepochybně pravdu, ale současně je potřeba dodržovat některé zásady, bez kterých by cvičení nebylo úspěšné a právě tyto informace se dozvíte v následujícím textu. Čtěte dále!

Základní doporučení pro cvičení doma

  • Cvičte pravidelně – jestliže má mít cvičení nějaký efekt, udělejte si cvičební plán, který byste měli dodržovat. Nejvhodnější je pravidelné cvičení 3x týdně vždy v délce alespoň 1 hodina. Jestliže si určíte nejenom konkrétní dny, ale i denní hodiny, uděláte jenom dobře, protože dlouhodobé zkušenosti ukazují, že jakákoliv benevolence často vede k vynechání cvičení.
  • Necvičte sami – přestože jste se rozhodli cvičit doma, tak to neznamená, že byste nemohli cvičit s partnerem nebo kamarádem. Známé přísloví „ve dvou se to lépe táhne“ platí u hubnutí a cvičení dvojnásob. Uvědomte si, že oběma se vám bude mnohem hůře vymlouvat, když budete vědět, že na vás ten druhý čeká a s termínem cvičení počítá.
  • Pozor na jídlo – pokud chcete mít ze cvičení dobrý pocit, snažte se najíst 2 hodiny před cvičením. To je dostatečně dlouhá doba na to, aby tělo zpracovalo energii a současně jste neměli plný žaludek.
  • Dopřejte tělu čas na regeneraci – jak jsme již zmínili výše, při frekvenci cvičení 3x týdně byste měli vždy 1 den cvičit a následující den nechat tělu na odpočinek a regeneraci.
  • Vyhýbejte se rutině – při jakémkoliv cvičení je důležité, abyste se nenudili. Proto se snažte různé cviky dostatečně střídat, což přinese hned 2 nezanedbatelné efekty. Za prvé vás cvičení nepřestane bavit a za druhé postupně procvičíte různé tělesné partie. Navíc byste měli myslet i na to, že nejde pouze o procvičování různých svalů, ale také o střídání jednotlivých cviků na konkrétní svaly, protože i svaly si můžou na 1 cvičení zvyknout, což má za následek zpomalení hubnutí i tvorby svalů.
  • Cvičte celé tělo – poměrně častou chybou začátečníků a lidí, kteří cvičí jenom doma bez dohledu fitness trenéra je zaměření na určité tělesné partie. To samo o sobě není špatně, pokud nebudete zapomínat dostatečně cvičit i zbytek těla, což je nezbytné nejenom při snižování tělesné nadváhy, ale i při zvyšování celkové tělesné kondice.

Jak se stravovat

Aby mělo cvičení adekvátní výsledky, je důležité dodržovat alespoň elementární pravidla zdravého jídelníčku. Mezi ty patří následující zásady:

  • denně vypít nejméně 2,5l neperlivé čisté vody
  • jíst menší dávky jídla 5x – 6x denně
  • poslední jídlo 2 hodiny před spánkem, důležitá je snídaně
  • spočítat si kalorie tak, aby jejich výdej převyšoval příjem
  • omezit sladká, slaná, tučná, smažená a konzervovaná jídla

Při sestavování jídelníčku byste mohli zauvažovat o využití služeb výživového poradce, který vám sestaví jídelníček přímo na míru podle vašich dispozic. Pokud nevíte kam se obrátit, zkuste využít služeb dietetického centra NATURHOUSE, které má 71 poboček po celé republice a úspěšně působí ve 40 zemích celého světa.

Co potřebujete k cvičení na doma

Záleží jenom na tom, kolik máte doma prostoru na cvičení a jaké jsou vaše finanční možnosti. Jestliže nechcete vydávat žádné peníze, vystačíte si s cvičením na koberci nebo karimatce s váhou vlastního těla. Pokud to myslíte s cvičením vážně, zkuste si pořídit ruční činky, se kterými vaši kondici posunete zase o kus dál. V případě, že máte dostatek prostoru, zauvažujte o pořízení rotopedu nebo stepperu, tedy přístrojů, které jsou docela skladné a vyjdou vás na několik tisíc korun, což je investice, jenž se určitě vyplatí.

Cvičení doma shrnutí

Jak vidíte, cvičení doma není nic složitého a pokud budete dodržovat výše uvedené principy, vaše tělo se určitě zpevní a nadbytečné kilogramy půjdou postupně dolů. Také nezapomínejte sledovat náš web, na kterém se pravidelně objevují různé rady na hubnutí a najdete zde mnoho různých cviků na doma.