O některých superpotravinách se neustále mluví a píše. Není proto divu, že lidé vyhledávají informace o tom, co obsahují chio semínka. Tyto semínka šalvěje hispánské našly svoje uplatnění již u starých Aztéků. Moderní výzkumy proto objevují jenom to, co některé národy již dávno znaly. O co se tedy vlastně jedná?

Hlavní látky v chia semínkách a jejich vliv na zdraví

  • Antioxidanty – každý významný zdroj antioxidantů by nikdo neměl přehlédnout. Chia semínka je nabízejí, jelikož obsahují mnoho vitamínů (např. vitamíny C a E) a skořicové kyseliny. Pravidelné dodávání antioxidantů do lidského organismu je vynikající prevencí proti nádorovým onemocněním. Antioxidanty také chrání cévy, srdce a mnoho dalších částí těla před poškozením.
  • Vápník, hořčík a boron – chia semínka obsahují 5x více vápníku, než najdete v produktech z kravského mléka. To již samo o sobě naznačuje, že je lze zařadit mezi nezbytné potraviny pro stavbu lidského těla. Nejvíce vápníku potřebujeme během dospívání a ve stáří, jako prevenci proti osteoporóze. Ženy potřebují vápník s hořčíkem během těhotenství pro výživu dítěte. Hořčík a boron jsou navíc látky, které umožňují lepší vstřebávání vápníku do organismu.
  • Zinek – příjem zinku je pro lidské zdraví velmi zásadní, přestože bývá v některých případech podceňovaný. Ovlivňuje zdravou pokožku, vlasy a nehty. Jeho konzumace pomáhá udržovat ve formě játra a slinivky. Přírodní léčitelé navíc tvrdí, že mnoho lidí trpí dlouhodobým nedostatkem zinku. Tento handicap lze tedy chia semínky zlepšit.
  • Železo – také obsah železa je v chia semínkách velmi významný. Například ve srovnání se známým špenátem ho mají 3x více! Nedostatek železa způsobuje únavu organismu a u žen bolestivou menstruaci. Také lze jmenovat dýchací obtíže, nemoci srdce, problémy s krvetvorbou, předčasným vypadáváním vlasů atd.
  • Proteiny – za proteiny se nehoní jenom milovníci kulturistiky v posilovně, ale všichni vrcholoví sportovci. Ovšem neměly by být lhostejné ani ostatním lidem. Chia semínka jich obsahují nemalé množství, proto dokážou v tomto směru částečně nahradit například pokrmy z masa.
  • Vláknina – vláknina funguje jako očista střevního systému a podporuje pravidelné vyprazdňování. Chrání proto před zácpou a různými onemocnění střev.
  • Omega 3 mastné kyseliny – tyto látky jsou velmi důležité pro zachování zdravých cév a celého žilního systému. Tím mají příznivý vliv i na srdce, prokrvení mozku a zdravý zrak.
  • Elektrolyty – mezi elektrolyty se například řadí draslík nebo sodík. Tyto látky zajišťují dobrou regulaci energie v těle a správný tok vody skrze buněčné membrány. K jejich úbytku dochází hlavně během pocení. Z toho důvodu je nutné pravidelné doplňování elektrolytů.

Jaké další látky chia semínka ještě obsahují

  • vitamín A
  • vitamíny skupiny B
  • vitamín D
  • vitamín K
  • měď
  • aminokyseliny
  • a jiné

Specialita chia semínek – zázračný gel pro hubnutí

Chia semínka na sebe dokážou velmi dobře vázat vodu, což patří mezi jejich obrovské výhody. Vytvořený gel je díky tomu velmi dobře stravitelný, současně funguje tak, že nasytí. To je velmi dobře využitelné při redukčních dietách, kdy nedochází tak často k pocitu „vlčího hladu“.

Pro hubnutí je důležitá i další vlastnost semínek, kterou je redukce hladiny cukru v krvi. Při jejich konzumaci nedochází k velkým výkyvům této hodnoty. Proto nehrozí nárazová chuť na sladké, se kterou se mnoho lidí na dietním jídelníčku potýká.

Chio semínko – co obsahují shrnutí

Doufáme, že jsme vám na téma „chio semínka co obsahují“ dali dostatečnou odpověď. Bez nadsázky můžeme konstatovat, že se jedná o úžasnou potravinu. Každý, kdo ji začne konzumovat, udělá dobrý krok pro prevenci zdraví. To samé platí pro lidi, kteří se zbavují tělesné nadváhy. Semínka v dietním jídelníčku s tímto, pro někoho složitým, procesem určitě pomůžou. Koupit si je můžete třeba zde.