O chia semínkách se toho již napsalo poměrně hodně. Přesto se neustále opakují diskuse o tom, jaká je vhodná denní dávka chia semínek. My vám na to odpovíme!

Kolik sníst chia semínek

Obecně je doporučováno, že denní dávka chia semínek by měla být 2 polévkové lžíce. Tím by měly být splněny všechny podmínky pro plnohodnotné dodání všech cenných látek, které chia semínka obsahují.

Na tomto místě vzniká oprávněná otázka, jestli je možné jich sníst více nebo naopak méně. Většina zdrojů uvádí námi uvedené 2 lžíce denně. Vyskytují se ovšem i názory, že není problém jich přijímat o něco více. Tyto tvrzení se opírají o argumenty, že čím více zdravého se sní, tím pro lidský organismus lépe.

Z našeho pohledu je ovšem rozumnější se držet známého přísloví „všeho s mírou“. Přehánění čehokoliv se totiž může z dlouhodobého hlediska poněkud zvrtnout. Nikdo neví, jak bude jeho tělo na větší množství nějaké látky reagovat.

Za všechny příklady lze uvést zdravé jahody. Při opakované větší konzumaci vzrůstá u citlivějších jedinců riziko alergické reakce. Přitom nikde není psáno, že nějaká podobná reakce nemůže vzniknout i po nadměrném a častém příjmu chia semínek.

Jak chia semínka konzumovat

Chia semínka je nejlepší koupit v jejich přirozené formě. Příkladem můžou být tato chia semínka ALLNATURE. Podobné produkty totiž nabízejí maximální možnost jejich kvalitního použití.

Nejčastěji se jedná o tyto způsoby:

  • přidání semínek do domácího chleba a pečiva
  • vmíchání do jogurtu
  • obohacení cereálií
  • součást smoothie nápojů

Chia semínka lze konzumovat i samotná. V takovém případě je namočte do vody. Jakmile trochu nabudou, jsou připraveny k jídlu. Jejich chuť je spíše obyčejná a je vhodné je pořádně rozkousat.

Ovlivňuje hubnutí denní dávku chia semínek?

Nejprve si krátce zrekapitulujeme hlavní vlivy chia semínek na hubnutí:

  • O chia semínkách je známé, že mají na snižování nadváhy blahodárný vliv. Jejich velkou výhodou totiž je, že v zažívacím traktu o něco zvětší svůj objem. Tím zvyšují pocit plného žaludku a bojují proti tzv. „vlčímu hladu“.
  • Dalším skvělým působením je dobrý vliv na hladinu cukru v krvi, kterou semínka pomáhají stabilizovat. Tím se snižuje riziko chuti na sladké, což je další častý narušitel hubnutí.
  • Do třetice všeho dobrého se při zbavování nadbytečných tuků hodí i vysoký obsah bílkovin, který chia semínka nabízejí. Díky tomu se výrazně snižuje častý problém, že při omezení jídla (hlavně bílkovin) čerpá lidský organismus energii ze svalů. Ty potom můžou ubývat a dochází i ke snižování nadváhy. Ovšem u hubnutí je nutné se zbavit tuků a nikoliv svalů. Chia semínka doplňují i další látky, jak se dočtete dále v našem článku.

Co se týká případné změny dávkování chia semínek během hubnutí, tak k tomu není žádný důvod. Proto jestliže jste začali držet redukční dietu, stále platí, že doporučená denní dávka jsou 2 polévkové lžíce. Jen je nutné si dát pozor na to, abyste je (pokud tak budete činit) přimíchali do dietních potravin nebo je jedli samotná.

Jaké látky chia semínka obsahují

Chia semínka obsahují široké spektrum důležitých látek, které mají příznivý vliv na prevenci zdraví.

Jedná se zejména o tyto látky:

  • bílkoviny (až 2x více než jiná semena)
  • sacharidy
  • omega 3 mastné kyseliny (až 9x více než sója)
  • vláknina (téměř 1/3 obsahu chia semínek)
  • boron
  • sodík
  • draslík (až 2x více než banány)
  • vápník (až 5x více než obsahuje kravské mléko)
  • železo (až 3x více než špenát)
  • vitamín C
  • vitamín E
  • skořicové kyseliny
  • elektrolyty
  • a jiné

Chia semínka denní dávka shrnutí

Optimální denní dávka chia semínek by tedy měla být pozornému čtenáři již naprosto jasná. Jestliže ji budete dodržovat, měli byste brzy pocítit jejich blahodárný vliv. Přitom je zcela jedno, zda zrovna hubnete nebo chcete být zdraví a tělesnou váhu udržet na stejné úrovni. Ve všech případech vám tato super potravina může pomoci.

Objednat Chia semínka zde