Cambridge dieta je založena na tom, že kupujete a jíte speciální náhražky jídla od firmy Cambridge (v závislosti na tom, v jakém kroku diety jste, kombinujete Cambridge doplňky s běžným jídlem). Existuje celkem šest flexibilních plánů stravy v rozmezí od 415 do 1500 kalorií, které následovníci této diety mohou denně sníst – vzhledem k tomu, jaké jsou jejich cíle hubnutí. Jaké má Cambridge dieta nežádoucí účinky?

Klady Cambridge diety

1.

Mnoho lidí, kteří drží nízkokalorické diety, zjistí, že toto hubnutí může být velmi rychlé. Náhrady jídla jsou nutričně vyvážené, takže vaše tělo pravděpodobně získává všechny potřebné vitamíny a minerály, které potřebuje, i když nejíte opravdové jídlo.

2.

Cambridge dieta je výsledkem vědeckého výzkumu, na kterém spolupracovali odborníci v oblasti výživy a regulace váhy (například Alan Howard, Ian McLean-Baird, Robert Nesheim). Vytvořili tento unikátní vzorec, který byl patentován na celém světě. Následně byly provedeny nezávislé studie, které vyhodnotili Cambridge dietu jako úspěšnou.

3.

Významnou roli v Cambridge dietě hraje poradce – speciálně vyškolená osoba, která poskytuje osobní poradenství, podporu a povzbuzení. Tento poradce je připraven pomoci svému klientovi na jeho cestě za snížením hmotností.

4.

Cambridge dieta je poměrně flexibilní a má širokou škálu programů. Díky tomu si můžete vybrat nejvhodnější variantu diety právě pro vás. Dieta se také vyznačuje rozmanitostí výrobků – k dispozici jsou nutričně vyvážené balíčky, tyčinky, polévky a koktejly s různými příchutěmi.

5.

Strava má dobře propracovaný strukturovaný plán. Program je rozdělen do čtyř etap, z nichž každá má svůj časový interval.

Nežádoucí účinky Cambridge diety

1.

Počáteční nežádoucí účinky mohou zahrnovat zápach z úst, sucho v ústech, únava, závratě, nespavost, nevolnost a zácpy.

2.

Nejtěžší na tomto dietním plánu je držet se ho. Vzdát se normální stravy a vyměnit ji za náhražky jídla. Není to dietní plán, který je možné držet v dlouhodobém horizontu.

3.

Cambridge dieta je velmi nízkokalorická dieta. Průměrný denní příjem je od 400 kalorií, což je pro dospělého člověka velmi málo. A pokud tato osoba dělá nějakou fyzickou aktivitu, je velmi pravděpodobné, že nebude schopna držet krok s tímto dietním plánem.

4.

Jak už to u nízkokalorických diet bývá, lidé by měli být obzvláště opatrní na jejich začátcích. Zejména ti, kteří trpí některými zdravotními potížemi, jako je onemocnění srdce, problémy s ledvinami, chronickými infekcemi apod. Ti by měli od tohoto způsobu stravování upustit. Cambridge dieta tedy není pro každého.

5.

Mnoho odborníků na zdravou výživu tvrdí, že správná a zdravá strava by měla být dosažena prostřednictvím kombinace konvenčních potravin a nikoli prostřednictvím odborně připravených tyčinek, polévek a koktejlů. Proto tato strava nemůže být přijímána v dlouhodobém horizontu. Po návratu k běžné stravě hrozí jo-jo efekt – opětovné nabrání váhy.

6.

Cambridge výrobky jsou poměrně drahé. Týden s Cambridge dietou může vyjít od 1 500 do 3 000 Kč. Celkové dieta trvá 4 týdny, takže počítejte s tím, že za jídlo zaplatíte asi 6 až 12 tisíc Kč.

7.

Protože se jedná o velmi nízkokalorickou dietu, bude třeba, aby váš lékař měl konstantní dohled nad vaším zdravotním stavem. Lékař by měl kontrolovat, zda konzumujete dostatek minerálů a živin potřebných pro zdravé fungování těla.

8.

Dieta nebere v potaz možnost cvičení na podporu hubnutí, což by zdravý plán na hubnutí zahrnovat měl. Naopak je u této diety jakákoli fyzická aktivita zakázána – v důsledku malého množství přijatých kalorií.

Závěr Cambridge diety

V rámci Cambridge diety budete muset jíst náhradní produkty místo běžného jídla. Motivujícím činitelem může být rychlá ztráta hmotnosti, ovšem je potřeba přesně dodržovat plán. Jedná se o velmi nízkokalorickou dietu, která je dlouhodobě neudržitelná. Pokud jíte méně než 600 kalorií denně (což tato dieta umožňuje), měli byste být pod lékařským dohledem. Na druhou stranu ale se zavedeným jídelníčkem zaručeně zhubnete.