Dostali jste chuť na brokolicovou polévku se smetanou? V našem článku najdete jednoduchý recept, jak ji připravit. Současně se dozvíte, jaký má brokolice vliv na naše zdraví. Také se podíváme na to, zda je smetana při redukci tělesné váhy vhodná nebo ne.

Proč brokolice?

Brokolice patří k oblíbeným druhům zeleniny. Právem, jelikož obsahuje například hodně antioxidantů, vlákninu, bílkoviny, vápník, draslík, hořčík, zinek, vitamíny A, B nebo C.

Brokolice má mnoho dobrých účinků na lidské zdraví. Za všechny lze jmenovat:

  • prevence proti nádorovým onemocněním
  • snížení hladiny škodlivého cholesterolu
  • regulace krevního tlaku
  • podpora činnosti mozku
  • pomoc při růstu svalové hmoty (ocení zejména vegetariáni)
  • posílení zdravého nervového systému
  • a mnoho dalšího

Z pohledu hubnutí je brokolice také ideální potravinou. Neobsahuje v podstatě žádné tuky, sůl a 100g brokolice má pouze 158kJ.

Recept na brokolicovou polévku se smetanou

Ingredience: 1 brokolice, 3 velké brambory, 1 lžíce stolního másla, 1 velká cibule, 1 kelímek smetany, zeleninový vývar nebo zeleninový bujón, sůl, pepř, voda

Příprava: oloupejte a nakrájejte cibuli. Na másle ji osmahněte do zlatova. Omyjte brokolici a rozdělte ji na jednotlivé růžičky. Kdo chce, může použít i vrchní kousky košťálů, záleží na chuti a přístupu. Oloupejte brambory a nakrájejte je na kostičky. Vše přidejte k osmahnuté cibuli, zalijte zeleninovým vývarem (alternativně vodou a vhoďte 2 kostky bujónu) a vařte do měkka. Polévku rozmixujte tyčovým mixérem, přidejte smetanu a krátce nechte přejít varem.

Brokolicovou polévku je možné ozdobit krutony. Pokud máte rádi kousky zeleniny v polévce, můžete rozmixovat pouze polovinu obsahu.

Smetana a hubnutí

Čtenáři, kteří se snaží snížit nadbytečné kilogramy, se určitě pozastavili nad receptem obsahujícím smetanu. Je to logické, neboť smetanu určitě nelze zařadit mezi dietní potraviny. Sice obsahuje hodně vápníku, ale tím její nutriční výhody víceméně končí. 100g smetany na vaření obsahuje okolo 600kJ, vždy záleží na výrobci a podílu tuků. Těch má smetana poměrně mnoho.

Proto pokud hubnete, není brokolicová polévka se smetanou ideálním řešením. Naštěstí nemusíte klesat na mysli. Smetanu použít nemusíte, neboť ji lze nahradit nízkotučným jogurtem, který není tolik kalorický. Chuť sice nebude zcela stejná, ale určitě vám zachutná.

Dokonce ji není nutné ani nahrazovat jinou ingrediencí. V takovém případě zeleninu v polévce nerozmixujte a můžete ji po uvaření konzumovat.

Brokolicová polévka se smetanou shrnutí

Brokolicová polévka se smetanou se zřejmě nestane součástí vašeho dietního jídelníčku. Přesto si ji můžete občas dopřát, když dojde na tzv. „hřešící den“. Co se týká samotné brokolice, tak ta je skvělou potravinou pro zdraví i hubnutí.