Kniha Antónia Mačingová zhubněte jednou provždy se stala bestsellerem nejenom na Slovensku, odkud vysokoškolsky vzdělaná autorka pochází, ale i v České republice. Proto jsme se rozhodli napsat recenzi, ve které se dozvíte, na jakých principech je dieta založena, jaké jsou její výhody a nevýhody, u jakých zdravotních problémů vám může pomoct, pro koho není vhodná, a také informaci, zda obsahuje řešení zdravé stravy pro celý život.

Jak kniha vznikla

Autorka bestselleru měla mnoho nemocí, které se lékaři snažili řešit za pomoci léků, což ovšem Antónii nevyhovovalo. Proto si jednoho dne řekla dost a změnila jídelníček, který přinesl poměrně rychlé výsledky v oblasti zlepšení jejího zdraví. Proto objevenou metodu začala zkoušet na lidech ve svém okolí, a také v těchto případech docházelo k dobrým výsledkům. Kniha je tedy popisem principů diety podle Antónie Mačingové, která vedle zdravotní pomoci snižuje nadváhu, a obsahuje i konkrétní jídelníček.

Hlavní principy diety podle Antónie Mačingové

  • přesně předepsaný 28 denní jídelníček
  • každý den je nutné vypít až 4 litry tekutin
  • množství jídla není omezeno, jen je nutné přesně dodržovat jídelníček
  • potraviny je nutné konzumovat vědomě a s láskou
  • po 28 dnech je vhodné se i nadále držet dalších doporučení z dané knihy

Na jakých jídlech je dieta založena

Nejdůležitější skupinou potravin je zelenina, ve které hraje prim červená řepa, o které se ví, že patří mezi tzv. superpotraviny pomáhající hubnutí i lepšímu zdraví. Často se na jídelníčku objevují brokolice, fazole, mrkev, celer, jablka, kiwi nebo banány. Čas od času budete konzumovat bezvaječné těstoviny nebo rybu, pocit hladu pomáhají zahnat ořechy nebo med. Z nápojů je nejvhodnější neslazená čistá voda, zcela zakázán je alkohol, a vhodné je co nejvíce eliminovat nápoje, které obsahují kofein.

Vzhledem k tomu, že obsah knihy nepomáhá pouze zhubnout, ale také detoxikovat organismus a zlepšit zdravotní stav, je doporučováno popíjení odvaru z ostropestřce mariánského, který regeneruje játra a podporuje tak likvidaci různých škodlivých látek a zplodin v lidském těle.

Hlavní výhody diety

Objednat knihu

Hlavní nevýhody diety

  • striktně určený jídelníček nemusí chutnat každému
  • pouze 3 porce jídla denně
  • nevhodné pro alergiky na některé potraviny v jídelníčku na prvních 28 dnů

Jakých zdravotních problémů se můžete zbavit

  • nadváha
  • různé druhy alergií
  • některá kožní onemocnění
  • bolesti hlavy
  • překyselení organismu
  • únava
  • a jiné

Co dělat po 28 denní dietní kůře

Jak jsme již uvedli, po skončení 28 denního jídelníčku je vhodné i nadále dodržovat principy podle knihy Antónie Mačingové. Dalším krokem, který autorka doporučuje, je rozhodnutí ze 2 možností. Tou první je neustálé střídání potravin tak, že během 1 dne budete jíst pouze bílkovinové potraviny a 2. den jenom sacharidové.

Další možností je přijetí tvrzení, že podle Antónie by měl každý člověk jíst v souladu se svojí krevní skupinou, přičemž u krevní skupiny 0 převažuje maso, krevní skupina A má spíše vegetariánskou stravu, krevní skupina B může konzumovat vše, ale s mírou, a nakonec krevní skupina AB je kombinací skupin A a B. Přesná doporučení se dozvíte v samotné knize.

Celkové hodnocení knihy Zhubněte jednou provždy

V případě knihy Antónia Mačingová zhubněte jednou provždy se jedná o poměrně zajímavý počin, který nepochybně přináší možnost, jak zdravě zhubnout a nedostat se do nějakých zdravotních problémů v důsledku nedostatku důležitých látek, což hrozí u některých jiných diet. V podstatě se jedná o zdravý životní styl, který může oslovit širokou skupinu zájemců. Zda mezi ně patříte i vy, zjistíte tehdy, pokud si knihu detailně pročtete a v ní uvedené rady vyzkoušíte.

Objednat knihu