Nemůžete zhubnout?

Snažíte se jíst zdravě, a přesto neshoimgdíte ani deko?

Jste si jistí, že děláte vše správně? Víte, že existuje několik tzv. strašáků, kteří mohou za to, že se vám nedaří zhubnout?

Zaměříme se spolu na 5 největších strašáků hubnutí!

Nedostatek spánku

5 největších strašáků hubnutíJestliže má tělo správně fungovat, potřebuje dostatečnou regeneraci, kterou mu zajistíte jedině kvalitním spánkem. Řada lidí to podceňuje, protože se chybně domnívá, že pár hodin spánku bohatě stačí. Když se dobře nevyspíte, jste podráždění, trpíte depresemi, hůře se soustředíte a hlavně jste skoro bez energie. Ideální je spát 8 hodin každý den a stanovit si přesný čas kdy půjdete spát a také čas vstávání.

Nedostatek spánku způsobuje kolísání hormonální hladiny, která vyvolává pocity hladu. Nejčastěji nás tak díky tomu přepadají chutě na sladké. Když někdo drží dietu, oslabuje to jeho vůli, aby se vyvaroval všech potravin, které mohou narušit dietní režim. Ponocování nás nutí hřešit a klidně vyplenit celou ledničku jen proto, že nespíme.

Když vás dostihne spánkový deficit, snažte se aspoň dodržovat pravidelný pitný režim a pestrý vyvážený jídelníček, který bude obsahovat dostatek sacharidů i bílkovin.

Koktejly na hubnutí

Trh je doslova přesycen těmito úžasnými koktejly, které slibují rychlé zhubnutí bez jakékoliv námahy. Jestli doufáte, že stačí jen vypít nápoj a budete hubnout, jste na velkém omylu. Koktejly pouze pomáhají s hubnutím, vše ostatní je na vás.

Jaké koktejly vybírat?

Důležité je sledovat složení výrobku. U příliš dietního nápoje budou chybět důležité živiny, klasický proteinový je zase moc kalorický. Takové rozhodně nebrat, protože by se vám mohlo stát, že místo hubnutí budete přibírat.

Kvalita a složení je zkrátka základ, proto věnujte čas důkladnému pročtení každé etikety. Správný koktejl má obsahovat větší množství bílkovin, které zasytí a méně sacharidů (ty mají být hlavně složené).

Zároveň je nezbytný vysoký obsah vlákniny, která je zcela nepostradatelná pro správně fungující trávení. Vítán je rovněž obsah minerálů a vitaminů. Mnoho koktejlů obsahuje třeba Spirulinu, což je přírodní složka, patřící mezi superpotraviny.

Pečivo

Jistě mi dáte za pravdu, že není nic lepšího, než si uvařit voňavou kávičku a k tomu si dát čerstvé a úžasně křupavé bílé pečivo, ať už jde o housku či rohlík, nejlépe s kouskem másla.

Jakmile to však sníte, máte po dietě. Pečivo by se rozhodně vynechávat nemělo, ale musíte se naučit kupovat to správné. Vhodný je tmavý či celozrnný chléb a celozrnné pečivo.

Díky jejich složení se tělo lépe zasytí a vy tak nemáte během chvilky znovu hlad, jako to bývá u bílého pečiva. Hlavní je, aby tělo mělo dostatečný energetický příjem potravy spolu se všemi důležitými živinami. Ideální je, když si dáte pečivo ke snídani.

U žen stačí jedna porce, což je třeba jeden celozrnný rohlík či krajíc chleba, u mužů se porce zdvojnásobuje. Jednu porci chleba či pečiva si klidně můžete dopřát i jako odpolední svačinu. Rozhodně si ho ale nedávejte večer.

Čím nahradit pečivo v dietě

Vhodnou alternativou jsou i náhrady pečiva, zejména když se rozhodnete zcela vzdát jeho konzumace. Skvělá je třeba Quinoa, která patří k nejhodnotnějším potravinám, co se nutričního hlediska týká. Je bohatá na cenné bílkoviny i sacharidy. Zkusit můžete také jáhly, které jsou vhodné i pro celiaky, neboť neobsahují lepek, dále kuskus, který v celozrnné podobě obsahuje velké množství vlákniny. Vhodné jsou rovněž ovesné vločky, pohanka, luštěniny, zelenina a další.

Nedostatečný a špatný pohyb

Pohyb je pro redukci váhy velmi důležitý, zejména u těch jedinců, kteří mají sedavé zaměstnání. Zásadní je zvolit vhodnou sportovní aktivitu, která zajistí nejen pohyb, ale i nárůst svalové hmoty. Nejlepší je kombinovat běhání, rychlejší chůzi či bruslení s pravidelnou návštěvou fitness centra.

Pro začátek můžete začít s posilováním činkami o váze 1 až 2 kilogramy a postupně navyšovat zátěž. Stanovte si minimálně tři dny v týdnu, které věnujete cvičení. Jakmile si však tělo na pravidelný a opakující se pohyb zvykne, můžete přestat hubnout, takže je dobré, když budete jednotlivá náčiní i cviky obměňovat, aby tělo muselo stále zdolávat jiný druh pohybu.

Stres

Možná vás to překvapí, ale strašákem hubnutí je i stres, který způsobuje, že se zbytečně přejídáme a často porušujeme dietu. Člověk, u kterého je výskyt stresu minimální, hubne lépe, protože je v mnohem větší pohodě.

Zatímco velký či dlouhodobý stres způsobí, že máme neustálou potřebu jíst. Zejména nás přepadají chutě na sladkosti. Je úplně jedno, jestli je to čokoláda, dort, zmrzlina a podobně, zkrátka tělo si ve stresu žádá svou dávku cukru.

Sem tam hřešit sice nevadí, ale nadměrná konzumace způsobí přibírání na váze a tím i větší stres z toho, že zase vážíme o pár kilo navíc. Čtěte magazín painandgain.cz, kde se dozvíte ty nejlepší tipy a recepty na hubnutí.