Po plochém a svalnatém bříšku touží úplně každý. Přitom právě břišní partie jsou oblastí, kde se tukové zásoby velmi rády ukládají a není jednoduché se jich zbavit. Právě k tomu účelu slouží 30 denní výzva na břicho, která v posledních letech prožívá celosvětový boom.

Jaký cvik v rámci 30 denní výzvy na břicho cvičit?

V naší výzvě pro vás máme na první pohled poměrně jednoduché cvičení, ke kterému nepotřebujete vůbec nic. Tedy s výjimkou vlastní vůle a touhy zhubnout břicho. Pro samotný cvik se oblečte do pohodlného oblečení a vhodné jsou sportovní boty. Ovšem komu to bude vyhovovat, může ho provádět i na boso.

Samotný cvik na břicho spočívá v tom, že si lehnete celým tělem na břicho na zem. Potom celé tělo zvednete. Opíráte se pouze o předloktí a špičky nohou. Paže jsou v pravém úhlu, lokty by měly být přibližně ve stejné ose s rameny (na výšku). Hlava mírně zvednutá (zakloněna vzad).

Důležité je, aby bylo celé tělo rovné, tedy v podstatě jako „prkno“. Vyvarujte se toho, abyste se prohýbali v pase. V této pozici vytrvejte každý den tak dlouho, jak je uvedeno v tabulce níže.

Upozorňujeme, že cvik není vhodný pro lidi, kteří mají nějaké problémy s páteří, klouby, šlachami nebo svalstvem. Pokud mezi ně patříte, konzultujte vhodnost cviku s vaším ošetřujícím lékařem.

Tabulka 20 denní výzvy na břicho

Den Doba cviku ve vteřinách Den Doba cviku ve vteřinách
1 15 16 115
2 15 17 130
3 25 18 145
4 25 19 Volný den
5 35 20 150
6 Volný den 21 160
7 40 22 170
8 40 23 180
9 50 24 190
10 60 25 200
11 70 26 Volný den
12 80 27 210
13 Volný den 28 230
14 85 29 250
15 100 30 Maximum co vydržíte

Co pro krásnější bříško ještě udělat?

Jenom naivní člověk si myslí, že provádění 1 cviku během 1 měsíce může s břichem udělat zázraky. Doba 30 dnů zase není tak dlouhá, abyste měli vysportované břicho jako lidé, kteří chodí do posilovny mnoho měsíců nebo let. Přesto to neznamená, že by se vaše bříško nemohlo dostat do lepší kondice. Jen je potřeba tomu přizpůsobit váš celkový životní režim.

V rámci hubnutí břicha byste si měli uvědomit, že je nutné snížit celkový podíl uloženého tuku. Proto je výše uvedený cvik vhodné doplnit ostatními pravidelnými fyzickými aktivitami. Můžete chodit do posilovny, ale také lze například každý den ostrou chůzí ujít přibližně 6 – 8 km.

Dále začněte chodit do schodů místo toho, abyste používali výtah. Do obchodu se pokuste také chodit pěšky, místo toho, abyste jezdili autem. Při cestě do práce ujděte kus pěšky místo použití autobusu nebo automobilu, vzdálenost docházky můžete postupně zvyšovat. Sice vás to bude stát nějaký čas, ale podpoříte tím hubnutí.

Také je nutné upravit jídelníček. Zvyšte příjem zeleniny a naopak omezte tučná a vysoce kalorická jídla. Vhodná není ani konzumace pečiva, alkoholu a jakýchkoliv sladkých nápojů. Pozor si dávejte u ovoce. Zejména hodně sladké a přezrálé ovoce není při redukčních dietách vhodné. U masových pokrmů preferujte kuřecí a krutí maso. Dobré jsou též netučné ryby. Omezte používání olejů při vaření, vhodnější jsou jídla připravená například na páře.

Během 30 denní výzvy byste měli dodržovat pravidelný pitný režim. Optimální je vypít 2,5 – 3 litry denně. Nejvhodnějším nápojem je čistá neperlivá voda, případně bylinkové čaje. Perlivou vodu pít také můžete, ale díky „bublinkám“ již tolik vhodná není.

30 denní výzva břicho shrnutí

Díky našemu článku již víte, že 30 denní výzva na břicho by měla být jen počáteční součástí vašeho cíle. Ať již jím je snížení nadváhy nebo pevnější svaly. Vedle soustředění se na konkrétní tělesnou partii byste nikdy neměli ignorovat ostatní části těla. Můžete jim dočasně věnovat o něco méně energie, ale přesto je nutné je procvičit. Nedílnou součástí výzvy by měla být úprava stravy a dodržování regeneračních dnů. Také nezapomeňte, že 1 měsíc ve většině případů na zásadní změnu nestačí. Budete muset vytrvat delší dobu, ale stojí to za to!