Chcete získat vysněnou postavu? Pomůžeme vám!
♠ Stačí kliknout ZDE ♠

Pivní mozol, pneumatika nebo prostě jenom tlusté břicho jsou známými označeními velmi častého problému, kterým je nadměrné ukládání tuku v břišních partií. Otázka jak zhubnout špeky na břiše trápí velmi mnoho žen a mužů, přičemž někteří z nich vůbec nemají potíže s nadváhou. Ukládání břišního tuku je prostě specifické a my vám poradíme, jak se ho co nejlépe zbavit.

Jaká rizika souvisí s nadměrným ukládáním tuků na břiše

Nadměrný obvod pasu samozřejmě souvisí s mnoha problémy, ale některé jsou více, a jiné méně závažné.

  • Neforemná postava – vypouklé a přetékající břicho rozhodně není synonymem krásy, a tak je evidentní, že komplikuje život svému nositeli na všech frontách. Od partnerských vztahů počínaje, až po omezené příležitosti na lepší společenské postavení konče.
  • Bolesti zad – nadváha způsobuje nadměrné zatížení páteře, a v případě břicha se jedná i o „přímý útok“ na celá záda, přičemž důsledkem jsou bolesti a deformace této části těla.
  • Komplikace běžného života – velké břicho s tukovými zásobami omezuje vlastníka v každodenních situacích. Zmínit můžeme obouvání a zavazování tkaniček u bot, nebo pouhé sezení při různých společenských akcí, při kterých obézní jedinec utlačuje své sousedy přetékajícími špeky na stranách břicha i jinde.
  • Zdravotní problémy – nadmíra břišního tuku výrazně zvyšuje riziko vzniku různých onemocnění, zřejmě nejzávažnější jsou nádory ledvin, jater a dalších orgánů, jak ukazují nejnovější studie.

Bez změny jídelníčku to nepůjde

Pokud chcete zhubnout, vždy je nutné změnit přístup k jídlu, a je zcela jedno, zda potřebujete zúžit obvod pasu nebo celkově shodit nadbytečné kilogramy. Co je tedy nutné vždy udělat:

  • pijte dostatek neslazených nápojů (nejméně 2,5 litru denně)
  • jezte menší porce 5x – 6x denně
  • omezte solení
  • zařaďte do jídelníčku více zeleniny
  • omezte sladké ovoce (např. banány, hrušky)
  • vyřaďte tučná a sladká jídla
  • preferujte výrobky z celozrnné mouky před bílou moukou
  • teplé pokrmy připravujte vařením nebo dušením
  • při pečení nepoužívejte tuk
  • nejezte smažená jídla
  • nepijte alkohol
  • nepijte nápoje s hodně kaloriemi (např. nealkoholické pivo)
  • přizpůsobte denní příjem kalorií vašim aktivitám tak, abyste měli větší výdej, než příjem

Pokud uděláte výše doporučená opatření, jedná se o první krok k tomu, abyste se zbavili tuků na břiše. Přesto praxe ukazuje, že pouhá změna jídelníčku nestačí a je nutné začít cíleně cvičit.

Cviky na břicho

Cviků na břicho existuje celá řada, a proto vám představíme jen některé z nich. Hned na úvod byste měli vědět, že pokud trpíte problémy s páteří, kyčelními klouby, krevním tlakem, srdečními obtížemi, máte kýlu, jste po operačním zákroku nebo úrazu, měli byste cviky konzultovat s vaším lékařem. To samé doporučení platí i pro těhotné ženy.

2 cviky na přímé břišní svaly

  1. Zvedání nohou – cvičení začíná vleže, přičemž ruce jsou podél těla a nohy napnuté. Nohy bez pokrčení zvedáte, přičemž se vyhněte kolmé pozici, neboť by si svaly odpočinuly, což nechceme.
  2. Zkracovačky – z lehu na zádech s pokrčenýma nohama zvedejte trup směrem ke kolenům, přičemž se zvedá pouze hrudník a bedra zůstávají na zemi.

2 cviky na šikmé břišní svaly

  1. Šikmý tlak – z lehu na zádech s pokrčenýma nohama zvedněte jednu nohu tak, aby byla v pravém úhlu s kyčelním kloubem (tedy stehno je kolmo k zemi a lýtko nad zemí ve vodorovné poloze). Rukou na druhé straně těla tlačíte na vnitřní stranu kolene zvednuté nohy a noha vytváří protitlak. Rytmus by měl být 2 vteřiny akce a 2 vteřiny uvolnění. Po 5-10 opakováních nohy vyměňte.
  2. Zkracovačky trochu jinak – cvik znovu začíná v poloze na břiše s pokrčenýma nohama, zvedněte mírně hrudník, ale místo toho, abyste pokračovali směrem ke kolenům, tak ho vytáčíte jednou doprava a při druhém opakování cviku doleva. Bedra i v tomto případě zůstávají na zemi.

Věříme, že jsme vám na otázku jak zhubnout špeky na břiše dostatečně odpověděli, a pokud se vám povede za pomoci toho článku tuků zbavit, jsme rádi. Každopádně vám přejeme hodně vytrvalosti a odhodlání, neboť břišní partie většinou patří k těm nejhůře redukovatelným partiím.

Stále se vám nedaří zhubnout?

Nezoufejte, nejste v tom sami a váš problém s nadváhou se dá řešit. Pomohli jsme již tisícům klientů dostat se na požadovanou váhu a pomůžeme i vám! → Chci také začít hubnout ←
970x300.jpg